2.5

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse

Tre scouter, tillika barndomsvänner, slår sig samman med en stentuff servitris för att bli världens mest otippade superhjältar. När deras fridfulla stad blir invaderad av zombies blir de tvungna att kämpa för det största av alla scoutmärken och sätta sina färdigheter på prov för att rädda mänskligheten från de odöda.

Originaltitel Scouts Guide to the Zombie Apocalypse
Regissör Christopher Landon (II)
Manus Christopher Landon (II), Emi Mochizuki, Carrie Lee Wilson
Genre Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Tye Sheridan, Logan Miller (I), Joey Morgan, Sarah Dumont, David Koechner, Halston Sage, Patrick Schwarzenegger, Niki Koss, Hiram A Murray, Cloris Leachman, Lukas Gage, Blake Anderson, Theo Kypri, Drew Droege, Elle Evans

Lotso
2016-01-31
I sin helhet är detta en produkt för tiden, och 10år försenat vill jag även tillägga. Jag börjar bli trött att zombiegenren inte försöker med något nytt. Det är samma gamla visa de senaste tiden. Antingen gör man det hippt och lägger till raunchy komedi och försöker sälja det till personer i puberteten. Filmen är förutsägbar och kliché. Med irriterande och outhärdliga karaktärer och en humor som jag är chockad över vilken låg nivå den ligger på. Kiss och bajs skämt är den nivån filmen lägger ribban på. Samt en rejäl plot-hole med hur hela denna invasionen började och hur en hel stad kunde bli infekterad på mindre än 12 timmar genom fyra zombies. Trots evakuering och militär som tydligen hann vara i staden och evakuera de som inte blivit infekterade, utan att någon av våra huvudpersoner märker något. Jag vet det är i en skog, men nog fasen hade man hört en militär evakuering. Jag förväntade mig inte mycket, men så här dåligt var faktiskt lite chockande. Jag menar titeln i sig är ju en produkt i sig som bara skriker meme eller tumblr, och det är där den hör hemma.
Tuohte
2016-01-18
Väldigt rolig, tror dock mitt betyg är lite färgat av att jag såg filmen tillsammans med en scout. :P
2016-01-11
Stör mig lite på att den känns så förlegad i upplägget överlag, men har trots det ett par rätt bra stunder. Småkul och underhållande med flera snygga och riktigt roliga lösningar. Kukscenen fick mig att garva. En trea, men inte en stark!

2016-01-10
Hade hoppats på en annan typ av film. För detta föll mig inte i smaken. 2/10
Djason
2016-01-08
Han som har skrivit manuset till denna film måste ha en väldigt sjuk fantasi och tydligen jag det med för jag älskar den här rullen. Den är fyndig och rappt berättad med en hel del sjuka scener. Gillar ju zombies så troligtvis är jag en aning färgad i min betygsättning.
kervisch
2016-01-06
2 av 5 funkar att se.
LiqWid
2015-12-19
Rolig.
amam
2015-12-11
Svag fyra. Flera roliga scener, kul effekter och zombies. Jag gillar ju zombies så det påverkar helt klart betyget. Annars är det här en standard zombiekomedi med ganska mycket hjärta.
PeterTheW
2015-12-10
Suck. Att man tar en så potentiellt rolig idé och gör så lite roligt med den.
Devilholk1337
2015-12-09