2.3

Scooby-Doo! Möter Kiss

Gör dig redo att rocka loss! Scooby-Doo och hans vänner slår sig ihop med kultbandet KISS i ett nytt hisnande äventyr! Vi träffar dem vid KISS World ? ett nöjesfält med genomgående KISS-tema ? då de undersöker en rad underliga och spöklika händelser. Med hjälp av KISS upptäcker gänget att en ond häxa har återvänt för att kalla hem Destroyer från den alternativa dimensionen KISSteria! Den onda duons mål är att förstöra Jorden! Kan Scooby Doos och hans vänners list och KISS stenhårda kraft rädda världen?

Originaltitel Scooby-Doo! And Kiss: Rock and Roll Mystery
Regissör Spike Brandt, Tony Cervone
Manus Kevin Shinick
Genre 2010-tal, Animerad, Familjefilm
Skådespelare Frank Welker (röst), Matthew Lillard (röst), Grey Griffin (röst), Mindy Cohn (röst), Gene Simmons (röst), Paul Stanley (röst), Eric Singer (röst), Tommy Thayer (röst), Jennifer Carpenter (röst)

Dele
2016-12-23
En ganska högljudd och hysterisk tramshistoria med några småkul detaljer, varav en hel del Kiss-referenser, här och där.
Metheuz
2016-07-14
Några sköna Kiss-låtar men en lökig Scooby Doo-historia överlag.
DrJW
2015-12-10
Ungefär samma film som Wrestlemania Mysteries, fast den var bättre skriven i jämförelse med den här. En ok film, dock den här kunde ha varit bättre om de inte var en Scooby Doo crossover, utan bara en tecknad film om KISS som bekämpar en ond häxa som försöker befria en Galactus liknande demon. Med värsta LSD effekter, deras musik som filmens soundtrack och animeringen var istället som typ Heavy Metal från 1981, och som var baserad på den populära magasinet med samma namn, så hade de kunnat blivit riktigt awesome och episkt! Visst, de som jag beskrev nu är i den här filmen, men är mer riktad åt komedi och den stilen som Scooby Doo är känd för. Plus upprepande skämt om KISS merchandise och referenser till deras låtar och album. Inte precis den perfekta blandningen, men den här var harmlös och går att se.