2.7

School of Life

Skolans populäraste lärare dör och i skuggan av hans enorma popularitet står hans son Matt, också han lärare. Men titeln som den coolaste läraren verkar istället gå till nykomlingen Mr. D som varenda elev dyrkar.

Originaltitel School of Life
Regissör William Dear
Manus Jonathan Kahn
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, David Paymer, Kate Vernon, Andrew Robb, John Astin, Don MacKay, Paul Jarrett, Leila Johnson, Chris Gauthier

2016-10-23
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och filmen är både gripande och rolig. Svag 5:a.
2014-11-13
Hollywood är väldigt bra på att frramställa lärare antingen som perfekta eller som avskyvärda. Alla har vi väl haft bra och dåliga lärare men inte perfekta eller avskyvärda. Denna filmen räddar sig själv genom sitt positiva budskap och inpirerande mänskliga värme. Dessutom skapas det lite nerv på slutet.
Agatefilm
2013-03-05
Rörande film, en klar femma till den!
UncleBarney
2012-09-12
Den gav några goda skratt. Bra skildring till utbildningssystemet. Men barnen var rent utav hemska, särskilt huvudkaraktären. Ryan Reynolds är likadan som vanligt, men det är inget negativt. Men mer än två är den inte värd.
Körsbär
2011-09-18
Nae, denna film fångade icke mig tyvärr. För dålig!
Frickadell
2011-07-04
Den här filmen kan inte bestämma sig om för om den är en ironisk "scary-movie"-film eller om det är en sentimental feelgood-komedi. Alltså faller den ganska platt. Överspelade skådespelare och.. åh, dåligt! Helt enkelt.
TheJorre
2010-12-20
Den här sortens filmer blir inte bra.
cpgrisen
2009-11-27
väldigt fin och härlig! asså handlingbeskrivningen stämmer väl iof, men bara ytligt. den är långt ifrån den riktiga handlingen. ungefär som att säga att forrest gump handlar om att han ska bygga ett hus. visst ha ska, och gör det. men det är ju inte direkt huvudhandlingen...
Sanddy
2009-09-22
Nästan en fyra faktiskt, gillade den.
Bärgis
2009-03-25
Denna var inte alls bra tyckte jag..