Scarlett

Fristående fortsättning på Borta med Vinden, baserad på Alexandra Ripleys bok. Scarlett O'Hara försöker vinna tillbaka Rhett's kärlek. Men kan han verkligen förlåta henne för allting hon gjort och sagt?

Originaltitel Scarlett
Regissör John Erman
Manus William Hanley
Genre Drama, Romantik, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Timothy Dalton, Ann-Margret, Stephen Collins, Colm Meaney, Annabeth Gish, Jean Smart, Julie Harris, Sean Bean, Joanne Whalley, Barbara Barrie, Elizabeth Wilson, John Gielgud, Paul Winfield

Kareina
2011-10-11
Jag var visst generös nog att ge denna en 2a första gången jag såg den (trots nedanstående kommentar...). Plågade mig igenom den en andra gång idag, och den är ju bara för fruktansvärd. Sänker till en 1a. Ska man göra en serie baserad på en bok så kan man ju se till att få NÅGRA detaljer rätt. Skådisarna är den enda behållningen, de gör ett bra jobb med att porträttera Rhett och Scarlett.

2011-09-24
Dalton är ju inte direkt någon karlakarl.
alucino
2008-09-17
Tack och lov att den inte är lika som boken säger jag istället. Boken: helt värdelös. Miniserien: riktigt imponerande.
Kareina
2008-05-08
VAD ÄNDA IN I H*LVETE ÄR DETTA?? Den som gjorde serien kanske skulle läst boken först. Det började så bra...men sen...hjälp...
yessofine
2007-09-23
Så bra !!! JAg älskar den!!! För en gångs skull så finns de en uppföljare som uppnår kraven!!! Och hon spelar så bra!!! De kunnde inte hitta någon som skulle kunnat spela henne bättre =))
diana007
2007-09-13
guud så bra, sån stark personlighet!! en helt glödande romantisk film!!!
MaraJade
2007-09-11
Jag hade planer på att se ett eller två avsnitt och sedan gå och lägga mig, men det blev alla fyra. Scarlett är en superb minieserie och även om Joanne Whalley inte är lika vacker som Vivien Leigh så är hon mycket bra som Scarlett och hennes Scarlett är även mycket enklare att gilla. Timothy Dalton är helt enkelt fenomenal som Rhett Butler, utan problem utklassar han Clark Gable och jag håller med Cresta om att de gärna hade fått göra en remake av Borta med Vinden med Timothy Dalton & Joanne Whalley. Scarlett är en mycket bra miniserie och karaktärerna känns inte lika ytliga som de gör i Borta med Vinden.
MaraJade
2007-08-28
Kommer på dvd den 5 september i år (http://www.discshop.se)...
faith86
2006-01-15
Men herregud. Ripley hade faktikst lyckats skriva en bra fortsättning på Borta med vinden. Boken Scarlett är väldigt trogen den riktiga Borta med vinden, och faktist nästan lika bra. Men sen kommer dom med denhär filmen! (Som tur bara på video.) Denhär filmen är verkligen inte trogen boken Scarlett den baserar sej på, och ännu mindre är den väl trogen orginalet Borta med vinden (både filmen och boken). Här går det bara så mycket över så, spårar ut helt totalt. Rättegångar och sånt manusförfattaren tycks ha trott att folk vill se... Nej tack. Att det finns en rättegång en film gör inte den bra (snarare dålig), och i en Borta med vinden -fortsättning passar det ännu mindre. Huj och ush! Hur fick dom lov att göra dethär??
chris_lambert_
2005-07-03
Timothy dalton & sean bean är bägge 2 bra skådisar .. "love hurts" är en bra kärlekslåt .. hur fan kan sådana bra produkter finnas med i de här tv-gjorda möget .. släng skitet