3.2

Sartana - dödens ängel

Andra delen i Sartana-serien. Någon rånar en bank förklädd till Sartana och nu måste Sartana rentvå sitt namn...och lägga beslag på bytet.

Originaltitel Sono Sartana, il vostro becchino
Alternativ titel I Am Sartana Your Angel of Death, Sartana the Gravedigger
Regissör Giuliano Carnimeo
Manus Tito Carpi, Enzo Dell\'Aquila, Ernesto Gastaldi
Genre Western, 60-tal
Skådespelare Gianni Garko, Frank Wolff, Klaus Kinski, Gordon Mitchell, Ettore Manni, Sal Borgese, Renato Baldini, Federico Boido

dudson
2022-01-07
Tvär grym Sartana rulle med sting i!. Garko passar perfekt som en hämnare med sin bad-as mundering. Sen så allsidig. Sartana kan ju fixa biffen vilka satans knepiga situationer han än hamnar i.../ Älskar verkligen kort-tricken han utför i enorm stress. Givet har vi mannen i dagen. Kinsky! Den jäveln kan spela onding som ingen annan! Han tar verkligen slisk priset. Vilken film han än medverkar i. Till själva storyn så är det inget nytt under solen direkt. Men som väger upp det, är filmens alla sköna karaktärer samt sadism. Tror aldrig jag sett så många elaka fot-stampningar i en spagge-rulle tidigare#).& även sanslöst många varianter av dödande...##))
Zebulonm
2021-02-14
En riktigt bra uppföljare.
anticosmicdawn
2017-05-04
Django och The Man With No Name skjuter snabbt, men Sartana skjuter snabbare! Rekommenderas.
idd
2017-02-20
Inte lika bra som första. Lite seg i starten, men Kinskis karaktär är fantastisk!
Punkliv
2015-03-20
Mer välgjord än ettan, men trots en hel del pang pang är den även lättsammare, vilket den inte vinner på.
2013-12-29
Hårdkokt och frän, men faller på att den även ska vara lite smart, vilket den givetvis inte alls är. Någon sorts halvtafflig "whodunit" med ett par krystade twister och vändningar. Nej, sådant gör sig inte i en macho-western. (6+/15)
Sangraal
2010-03-23
Måste ändra betyget till en 4:a efter att precis ha sett om den. Mycket bättre än jag mindes!
2009-12-23
Mycket trevlig spagetti med snyggt soundtrack, roliga kameraåkningar och hög bodycount. Garko funkar fint som sartana och kinski gör sin sedvanliga rubbade roll alldeles lysande. Rek till fans av genren.
mugabe
2009-10-18
Bra spaghetti som dock tappar tempo bitvis.
Western
2008-05-07
Den här filmen har allt en Spaghettiwestern ska ha!