2.2

Santa's Slay

Traditionen trogen kommer jultomten på besök i år, men denna gång är släden packad med mordvapen, brandbomber och mordiska julplaner! Den idylliska jultiden är över eftersom den givmilda, snälla jultomten behöver får utlopp för frustrationerna genom att vara våldspsykopatisk och hämndgirig. Det blir inte en helt vanlig jul i år.

Originaltitel Santa's Slay
Regissör David Steiman
Manus David Steiman
Genre Fantasy, Skräck, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Douglas Smith, Emilie de Ravin, Bill Goldberg, Robert Culp, Saul Rubinek, Dave Thomas, Rebecca Gayheart, Chris Kattan, Fran Drescher, James Caan, Alicia Lorén, Annie Sorell, Donna Zuk, Tommy 'Tiny' Lister

Robkiller
2022-12-21
Inte seriös alls, men väldigt underhållande med en tomte från helvetet.
Hanness
2020-06-03
Såg den för att Bill Goldberg medverkade, början är lite smårolig.
AngelsDiary
2018-12-21
Första halvan är väldigt underhållande andra meh not so much, men helt okej att dö titta på.
Halofreak92swe
2016-12-03
Hahaha hur har jag missat denna guldklimp? :D Störtskön och härligt töntig urballad julfilm! Emilie de Ravin är så söt också omg!
AlbinWesley
2015-12-20
Lite kul för att det är så himla fånigt och dumt, men den hade nog varit bra mycket roligare om den gjordes på 80-talet med mindre självmedvetenhet.
Krusty
2015-03-10
Började ok och kunde ha blivit lite rolig, men filmen saknar helt poäng.
RobinsTaste
2015-01-01
Jag älskar vilka Kung-Fu kunskaper och one-liners den onda tomten kan genomföra. Cool, rolig och den typen av skräckkomedi som jag gillar, med en form av kvalitet och stort hjärta.
schramm
2014-12-14
att bygga sin egen släde och att vårda sitt eget julfirande, det mina vänner, är en stor konst. inte konst som i davinci, utan konst som fester ett evigt avtryck. detta är vardagsrealism, men detta är bra. det finns något större, något vackert, då när vinden fester ett fast grepp om tomtefars skägg. de incestiösa scenerna kunde dock utveclas till en större samt vackrare samanhang där skådespelarna inte spelar, de agerar. älskvärt men samtidigt beundransvärt, även för den lilla människan.
Lotso
2014-06-29
Ingenting att hänga i granen. Undvik denna filmen så gott det bara går, jag fann ingenting i denna filmen. Den är lika med att få kol i din strumpa.

2013-12-15
Den här filmen är helt enkelt onödig... och hade varit bättre som ogjord.