2.7

Sanningen om katter och hundar

Abby har insett att modellyrket inte är hennes framtid, liten och mörk som hon är. Istället har hon gjort karriär som radiopratare i ett program dit folk får ringa och prata om sina husdjur. Abbys favoritröst tillhör Brian - men när det väl är dags för en date får blonda Noelle rycka in.

Originaltitel The Truth About Cats & Dogs
Regissör Michael Lehmann
Manus Audrey Wells
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Uma Thurman, Janeane Garofalo, Ben Chaplin, Jamie Foxx, James McCaffrey, Richard Coca, Stanley DeSantis, Antoinette Valente, Mitch Rouse

kaustiksoda
2019-03-01
Inget trovärdigt scenario.
2014-11-15
Det är svårt för mig att inte tycka att denna film är väldigt trevlig och trivsam men inget som skapar en fantastisk filmupplevelse. Liksom i Steve Martins "Roxanne"(1987) så har man lånat handlingen från klassikern "Cyrano de Bergerac". Denna film erövrar sitt godkända betyg från mig tack vare de tre kompetenta och bra spelande skådespelarna. 2+
hestret
2014-10-28
Nej, det här är en etta med få behållningar. Lite halvt stötande story med en supersnygg idiot och en "ful" supersmart person till och börja med - sedan kryddar vi det med en helt meningslös svart polare (som självklart är supersnäll och hjälper barn!!!). Så larvigt bara. Och hur Garafalos karaktär introduceras första 15 minuterna är bara så pinsamt manus-101-mässigt. Men det går inte upp mot hela orimligheten i grundupplägget och hur karaktärerna agerar samt inte alls påverkas/utvecklas av vad som händer i filmen. Garofalo som många verkar gilla tycker jag är 50/50 om hon försöker skådespela eller vara stand-up komiker. Visst är något skämt skoj här och där, men det skär sig otroligt. Thurman är ganska meh. Förutsägbart. Soundtracket är vedervärdigt. 14/100 ges till detta extremt långa avsnittet av en dålig sitcom.
sublim
2014-07-19
Tröttsam klichéfest där allt går som förväntat. En s k "tjejfilm" som bjuder på ett par skratt, lite ögongodis i form av "snygg" kille samt massa kärleksdravel utan djup.
uncle_funk
2013-11-04
Skulle Uma Thurman spela den "snygga"? Verkligen... Det tyckte jag Janeane Garofalo gjorde så mycket bättre... Helt okej varm film, men inte mer.
ziferN
2012-05-31
Mysig, smårolig, lättsam och underhållande film som faktiskt fick mig på ett bra humör. Givetvis är filmen och sin story otroligt förutsägbar men filmen fick mig faktiskt att skratta ett par gånger, jag kände mig underhållen och den har även en skön mys-faktor från start till mål. Så i slutsats; trevlig feel-good film som faktiskt var över förväntan. Helt ok tidsfördriv!
Obella
2010-01-24
Åh, den här filmen ser jag varje gång jag behöver en feelgood film! Hur mysig som hälst!
Minik?
2008-08-02
hhhhhaahahaahhaaaahhhahahahahahahhahahahaaa
Dele
2007-12-25
En film som inte bara fuskar med förhållandet mellan sin egen story och presentation utan även innehåller dumma kvinnporträtt, är klyschig och totalt osannolik. Men detta ska vi förstås köpa eftersom den är såååå gullig.... jag mår smått illa.
call_me
2007-06-15
denna var faktiskt bra.. tycker jag.. men som dom ställer till det..