Samurai X: Trust & Betrayal

Mini-serie i fyra avsnitt samlade i två delar. Första Trust och den andra Betrayal. Det handlar om den unge Himura Kenshin vars vänner och familj blir brutalt mördade på en landsväg. Han själv blir räddad av Hiko Seijuro, arvtagare av den unika svärdtekniken Hiten mitsurugi ryu som han sedan lär upp Kenshin i. Efter en tid lämnar Kenshin sin mästare och går med i en allians som kämpar mot den gamla regimen.

Originaltitel Rurôni Kenshin: Meiji kenkaku roman tan: Tsuioku hen
Regissör Kazuhiro Furuhashi
Manus Nobuhiro Watsuki
Genre Skräck, Romantik, Anime, Mini-serie, Action, Drama, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Junko Iwao (röst), J Shanon Weaver (röst), Mayo Suzukaze (röst), Rebecca Davis (röst)

MaxMackan
2014-02-02
Vacker och gripande. Lågmäld och fin. Snuddar på en femma faktiskt. Och kanske kommer den dit vid en omtitt.
fongie
2013-01-01
Fortfarande en av mina starkaste filmupplevelser någonsin, många år efter första gången jag såg den :)
film_Alex
2011-09-13
Det är en bra anime som inte riktigt tilltalar mig fullt ut...
Spomenka
2011-06-20
Intressant kontrast till tv-serien, verkligen, men bara på pappret. Jag tycker det här är så sövande! En helt onödig inblick i Kenshins förflutna som jag själv kommer lägga bakom mig. Tycker den känns som en radiopjäs. Tänkte hela tiden på det.
Terran
2010-11-05
Sista delen gör hela skillnaden.
Råtta
2010-08-20
Jag kanske har tröttnat på anime, men mycket av formatet, det "animeiga" (jag kan inte sätta fingret på vad exakt jag stör mig på) förstör mycket av helheten i filmen för mig. Eller så kanske jag inte gillar den sådär mycket helt enkelt.
S_Griffon
2010-08-16
Skulle ha sett denna innan serien.

2010-06-19
skräp
Jockflake
2009-10-22
Mycket Bra Anime. Mörk, Stilren. Sorglig, Brutal och riktigt snygg för vara 10 år gammal.
Frolle
2009-09-01
Otroligt bra OVA! Ett måste om man är anime fan över huvudtaget. Otroligt vackert animerad, trots att den har ett par år på sig.. Fin film helt enkelt. Se den :D Ligger nästa på min 'Måste köpas lista'