Sammansvärjningen

Jerry ser sammansvärjningar överallt och publicerar sina idéer i en tidskrift. Han är kär i juristen Alice men vågar inte berätta det för henne. Men när en av hans teorier gör att någon vill mörda honom är Alice den enda han kan lita på.

Originaltitel Conspiracy Theory
Regissör Richard Donner
Manus Brian Helgeland
Genre Action, Romantik, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Mel Gibson, Julia Roberts, Patrick Stewart, Cylk Cozart, Steve Kahan, Terry Alexander, Claudia Stedelin, Saxon Trainor, John Harms, Stephen Liska, Alex McArthur

booby
2014-10-08
Överspel i ett rörigt blaha om blaha.
Zipper
2014-04-05
Två timmars galet överspel av Gibson gav mig feber. Han spelar som om han vore med i en screwballkomedi, medans resten av casten försöker göra en seriös thriller. Hu!
GNStudios
2014-03-30
Speciell film som mest känns rörig och som inte lockar eller intresserar.
92axha10
2013-10-18
Mycket underhållande till stor del men även den här försöker för hårt. Blir för långdraget. Det känns som man kunde ha klippt bort en stor portion av filmen och den skulle vara minst lika bra om inte bättre. Men samtidigt stabil nog att sitta igenom.
dafreakish
2013-01-21
I detta skämt till film går precis allt fel som kan gå fel. Varje sekund är sämre än den tidigare och man lider sig igenom ett manus som är mer fylld av hål än ett durkslag. Att Roberts är hygglig hjälper föga då Gibson är så genomrutten att man undrar hur i hela friden han har fått göra film alls. Ett fatalt misslyckande.
2012-12-11
Denna var det bra många år sen man senast stiftade bekantskap med.men kommer ihåg den var grym med Gibson som jävligt intensiv med förföljelsemani.en snar omtitt krävs "the goverment is watching"
ClintanTheKing
2012-08-06
Rakt igenom lång, tråkig och dålig film. Nästan en etta...
volvo_240
2011-10-02
Mad Max biter Kapten Picard i näsan. Såg den i ett sträck och det är verkligen ett positivt tecken. Spännande hela filmen igenom, anlednignen till att det blir en svag fyra är att den nästan kändes som en komedi i vissa sekvenser.

2011-07-25
Mel Gibson visar upp ett bländande register i denna mycket välgjorda konspirationshistoria. Filmen tar tid på sig vilket enbart kan ses som positivt, då den tillåter tittaren att ryckas med i konspirationsteorierna och får en att tvivla på allt och alla. Julia Roberts gör även hon en mycket god insats. Mycket bra liten film!
Djason
2010-09-26
Den här filmen fungerar riktigt bra även om tempot ibland varierar från sirap till högtflygande.