2.5

The Collector

En skuldsatt tjuv gör inbrott i ett hus för att få ihop pengar. Väl inne i huset upptäcker han att en psykotisk mördare valt ut samma hus och riggat det med dödliga fällor.

Originaltitel The Collector
Regissör Marcus Dunstan
Manus Patrick Melton, Marcus Dunstan
Genre Kriminalare, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Madeline Zima, Andrea Roth, Daniella Alonso, Robert Wisdom, Josh Stewart, Michael Reilly Burke, Juan Fernández (I), Karley Scott Collins

Tharon
2013-05-12
Den är "ok", inte mer.VIKTIGT, LÄS! Finns tydligen en uppföljare också, som jag nu Vägrar att se då både slutet av ettan och en bit in i tvåan spoilas redan i början på 2an filmbeskrivning..!!!
blackcurrant
2013-03-27
Stadig trea. Känns som att mördaren är en supergubbe då han borde varit död för länge sedan. Slutet föll inte mig i smaken, kändes ju så typiskt? Dock så får sexscenen en stark femma! ;)
Amx
2013-03-15
Avsevärt mycket bättre än den töntiga uppföljaren.
PeterTheW
2013-02-03
Uppföljaren är faktiskt bättre...
Istar
2013-01-30
Riktigt rå och grym.
FourTwenty
2013-01-29
Riktigt stabil skräckfilm även om uppföljaren faktiskt är ännu bättre.
Taliah
2013-01-27
Sådär historia, utmärkt våld ^^ Jag uppskattar kreativiteten.
cpgrisen
2013-01-06
Jag gillade den. Inte jättebra, men ett bra alternativ till dom som älskar men redan har sett Saw-filmerna flera gånger.
Docklands
2013-01-03
Oj, oj, oj. Nästan en femma, hade behövt vara lite hårdare, och början kunde man hoppas över för min del. Men om man gjort det hade det räknats som extremskräck och inte passat gemene man. Men den balanserar väldigt fint mellan ultrarealism och surrealism, om den känns orealistiskt så är det enbart för att den uppenbart utspelas i ett annat universum, där logiken inte fungerar riktigt likadant som i vår verklighet (kanske man måste läsa många serietidningar innan man förstå sådan rappakalja). Känns mera som i en feberdrömvärd och den bara maler och maler på. Vist är den rätt förutsägbar, men det är en del av dens styrka, du vet vad som kommer hända oftast, du vill inte det, men du vill ännu mindre kännas att du viste vad som skulle hända, för det gör jämställer nästan än själv med ”den elaka filuren” Rekommenderar den varmt till alla som inte svimmar av blod.
Benisakura
2012-12-23
Fruktansvärt over the top och riktigt ologisk emellanåt. Bättre en många andra rysare men fortfarande inte godkänd.