1.7

Salt and Fire

En forskare skyller en ekologisk katastrof i Sydamerika på en vd för ett stort företag. Men när en vulkan börjar visa tecken på utbrott måste de gå samman för att undvika katastrof.

Originaltitel Salt and Fire
Regissör Werner Herzog
Manus Werner Herzog
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Michael Shannon, Gael García Bernal, Veronica Ferres, Volker Michalowski, Lawrence Krauss, Anita Briem

escaperel
2019-07-10
Det går knappast att missta den filosofiska biten för någon annan än Herzog, men den funkar ju inte alls här. Det här var fan illa. Så tunt och så träigt. Shannon är alltid sevärd men i övrigt var det bara illa på alla möjliga vis.
escaperel
2019-07-10
Det går knappast att missta den filosofiska dialogen för någon annan än Herzog, men den gör sig bäst kommandes från hans egen mun. Det här var fan illa. Så tunt och så träigt. Shannon gör så gott det går men i övrigt var det bara illa på alla möjliga vis.
Murvel48
2017-11-13
Fina landskapsbilder från Bolivia men handlingen var fullständigt obegriplig, i synnerhet efter den märkliga vändningen efter drygt halva filmen. Och hade jag begripit den hade det ändå varit värdelöst,
Gr3veN
2017-07-22