2.7

Safe

En före detta superagent slåss mot den ökända Triaden för att frita en kidnappad kinesisk flicka, för att sedan ta sig an den ryska maffian och korrupta tjänstemän i New York. Med hjälp av en värdefull kod till ett kassaskåp försöker han knäcka alla, inklusive självaste Triaden.

Originaltitel Safe
Regissör Boaz Yakin
Manus Boaz Yakin
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jason Statham, Catherine Chan, Robert John Burke, James Hong, Anson Mount, Chris Sarandon, Sándor Técsy, Joseph Sikora, Igor Jijikine, Reggie Lee, Danni Lang, James Colby, Matt O'Toole, Jack Gwaltney, Barry Bradford, Jay Giannone

Skapad 2019-12-12 av rikirock
Jason Statham (Crank) spelar en föredetta elitpolis som förlorade allt, som nu ägnar sig åt att få stryk i mma buren. Han får inte prata med någon eller lära känna någon för då dör folk o...   Läs mer »

Robkiller
2021-06-03
Meningslös dumaction
Andreas_
2021-02-04
Snyggt gjord Statham film av Boaz Yakin som verkligen lyckas fånga actionscenerna med bravur. Handlingen kan diskuteras såklart, lite som vanligt när det gäller Statham filmer, simpelt med mycket action men skillnaden här är att detta är faktiskt en av Stathams coolaste filmer utan tvekan för att fighting scenerna är så snyggt filmade och action scener med bilar ur ett så kallat "first person view" känns nytt och fräscht...man kan nog kalla denna film en slags kopia av Willis filmen Mercury Rising fast med mycket mer våld och action. Längden är perfekt och det blir aldrig tråkigt och slutet imponerar likaså när skaparen tänkt lite utanför boxen där...alltid samma klassiska slutfighter mellan hjälten och den lika duktiga skurken men här är det inte riktigt så ytligt faktiskt utan lite mer annorlunda, så det gillas. Det blir ett helt okej betyg och är man ett Statham fan så måste denna ses, eller om man gillar snabb välgjord action. Betyget blir en stark 3:a och är utan tvekan en av Stathams bästa filmer faktiskt.
Rele
2018-06-11
Action med Statham. Inget för mig. Jag ger en tvåa.
haajen
2017-08-02
Statham är som alltid stabil men i övrigt är detta mest tråkigt. Actionscenerna lider av rätt usel klippning.
2015-10-27
Måste vara en av de bästa hjärndöda Statham-rullarna. Ett helt gäng med stenhårda scener och hårdkokta oneliners. En klart effektiv action-stänkare. (9-/15)
Sovande_mannen
2015-08-29
Svag 3:a. Statham har sinna scener. Men det va sjukt jobbigt att hänga med iscenbytena när kameran byte scen jättefort. Blir jobbigt för huvudet. Men inga större fel annars lite lam handling bara :)
2015-01-14
Vanligtvis har jag nuförtiden inga problem att såga film av denna typ där handlingen är tunn och actiondelen är det som upptar större delen av filmen. Nu är det ju dock så att detta är en Jason Statham-film och jag fullständigt älskar den mannen som skådis. Han är den enda äkta actionhjälten av klassisk typ som fortfarande fixar jobbet för mig. Filmen är skitkul och väldigt underhållande, Statham är stenhård och kineser, ryssar och korrupta poliser m.fl. dör som flugor i underbar action. 4-
conbe755
2015-01-02
Näe, sämre än vanligt. Brukar vanligen gilla Strathams filmer. Blir lite mycket skjutande ett tag.
dafreakish
2015-01-01
Ologisk story på alla fronter och man börjar bli redigt trött på Stathams styltiga hårdhet. Men det är hygglig underhållning för stunden. Slutet är dock så dåligt att den snuddar väldigt nära en etta i betyg istället.
Djason
2014-07-25
Hård och brutal precis som Stathams filmer brukar vara. Visst är denna ganska osannolik men det vägs upp av Stathams hårda charm.