2.8

Så jävla easy going

18-åriga Joannas hjärna är som en blinkande nöjespark under högsäsong, och för att funka normalt behöver hon ADHD-medicin. Som kostar pengar. Som inte finns. Joanna tvingas bli kreativ för att få fram pengar. Och mitt i allt dyker den charmiga och självsäkra Audrey upp, som får Joannas hjärta att fullkomligt explodera.

Originaltitel Så jävla easy going
Alternativ titel So Damn Easy Going
Regissör Christoffer Sandler
Manus Christoffer Sandler
Genre Komedi, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Nikki Hanseblad, Melina Benett Paukkonen, Emil Algpeus, Shanti Roney, Hanna Ullerstam, Emil Algpeus, Mats Blomgren

Ful_fisk
2022-02-03
Skildringen av sjukdomen och den biten fungerade väl hyfsat och med viss underhållning, men själva dramat blev lite väl forcerat i hur huvudpersonen tog lite väl omoraliska steg, och hur dramat ibland liksom tvingade sig fram. Sedan har vi ju ett fall av hopplöst underutvecklat kvinnligt kärlesksintresse, vilket nog hade dömts hårt ifall huvudpersonen varit manlig, men nu verkar gå hem. Det får mig att tänka en del på hur könsrollerna förändrats men liksom inte fördjupats till det bättre utan bara att vad som brukade vara acceptabelt för ena könsrollen nu bara är acceptabelt för den andra och lite så. Men fokus på filmen nu; det här är inte direkt en dålig film, men den är lite för blek för att hålla hela vägen. Kanske hade huvudrollsinnehavarna bara behövt agera lite bättre, och flickvännen hade verkligen behövt tillskrivas mer djup än såhär.
Jompalompier
2022-02-01
Platt och helt utan resa, konflikt eller mål. Överdrivet skådespeleri och menlösa karaktärer. Snygga effekter. En svag tvåa och då känner jag mig snäll.