3.6

Rust and Bone

Efter att ha fått vårdnaden om sin unga son flyttar Ali från Belgien till Antibes vid Franska rivieran för att leva med sin syster och hennes familj. Där lär han känna späckhuggartränaren Stephanie. När hon råkar ut för en fruktansvärd olycka fördjupas deras relation.

Originaltitel De rouille et d'os
Alternativ titel Rust & Bone
Regissör Jacques Audiard
Manus Jacques Audiard, Thomas Bidegain
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Marion Cotillard, Matthias Schoenaerts, Armand Verdure, Céline Sallette, Corinne Masiero, Bouli Lanners, Jean-Michel Correia, Mourad Frarema, Yannick Choirat, Fred Menut, Duncan Versteegh

Roswall
2015-03-14
Blir nästan instagramblaskigt ibland, men visst är den snygg. Tyvärr lyckas den aldrig riktigt med att engagera mig...
Taandborste
2014-11-03
Väldigt vackert från och till. Känner ingenting för karaktärerna dock.
Astrojacob
2014-09-24
Lite svår att ta till sig och bitvis onödigt lekande med suddiga kameravinklar men dramat håller hög klass. Lite ojämnt tempo men helheten stannar på en stabil Fyra.
Kebaa
2014-07-16
Berörande om machomän som överanvänder våld och har svårt att knyta an och om äventyrslystna personer som handikappas och måste hitta nya sätt att relatera till livet. Feel good fast utan amerikansk smörighet.
Lotso
2014-07-12
I sin helhet gillade jag den och relationen mellan Marion Cotillard och Matthias Schoenaerts var väldigt bra gjord och båda skådespelarna gör väldigt bra presentationer. Detta är ungefär vad jag förväntade mig och ville ha från Amour men fick inte. Hur filmen dessutom inte ens var nominerad för en Oscar för bästa utländska film förstår jag verkligen inte.
Mysharry
2014-04-06
En supersvår film att sätta betyg på. Den saknar röd tråd, nystar lite här, drar lite där. Slänger in lite onödiga scener här, lämnar oförklarade stickspår där. Sensmoralen jag tar med mig är att du kan bli kriminell även om du saknar ben. Men det dåligt? Jag tycker inte det. Är det bra? Svårt att säga. En film som överraskar lite här, irriterar lite där. En trea här, en fyra där. Summan blir en sevärd trea som jag gott tycker att du kan se..
rubarak
2014-03-21
jaaa!!!!!! så bra!!!!!!
Nalleman
2014-03-01
En underbar film som verkligen berör. Fransmännen är otroligt duktiga på film.
torres80
2014-02-01
Så händer det igen! Jag var skeptisk till fransk film redan innan! Men tänkte den har ju fått bra betyg o verkar ju bra story! Men ack så fel man hade! Gav den en halvtimme sen palla jag inte mer! Så otroligt dålig så det finns inte! Man får ingen relation alls till paret! Nä slösa inte en halvtimme på den här som jag! Rena skräpet!
Gigi1943
2014-01-13
Det stod i TVbilagan att det var kemi mellan huvudrollsinnehavarna. Det tycker jag INTE, det var faktiskt det som saknades! Men Cotillard är ju bra (men inte lika bra som i Piaf där hon var exellent-super-super). Tycker Schoenearts var en riktig buffel! Trög och osexig. Sen kan man ju undra varför han inte sparkade hål i isen istället för att riskera sina händer (som han ju behöver för inskomsternas skull). Filmen var okej men inte mer fast späckhuggarna var häftiga!