1.8

Russian Terminator

En skoningslös terroristgrupp, som handlar med vapen och knark, vill underminera de bra relationerna mellan öst och väst. Deras plan är att skaffa viktig information genom att kidnappa en västlig statsmans dotters älskade. Den före detta FBI-agenten Mark Robinson blir anlitad av väst för att eliminera terroristerna och förstöra deras planer. Men KGB har sin egen strategi för att förstöra denna sammansvärjning, en mystisk enmanspatrull känd som "The russian ninja".

Originaltitel Russian Terminator
Alternativ titel Russian Ninja
Regissör Mats Helge
Manus Mats Helge
Genre Action, 90-tal
Skådespelare Frederick Offrein, Helena Michaelsen, Mats Huddén, Timothy Earle, Harley Melin, Tina Ljung, Ramon Sylvan, Magnus Cederblad, Michael Christensen

Skapad 2019-11-01 av von_fantasy
Ja, var ska man börja med denna film då? Lika bra att jag säger det direkt... Det finns filmer som är så dåliga så att de blir bra, sedan finns det filmer som bara är dåliga, och efter det ko...   Läs mer »

mahasarakam
2019-03-04
En pinsamt dålig c-thriller, uselt spelad.
92axha10
2017-04-24
Ganska smärtsamt att titta igenom
2014-06-20
Mats Helge förnekar sig icke och detta är väldigt likt de flesta av mannens andra alster. Mest uppseendeväckande här är Offreins hår och tröja i några tidiga scener - fönande av det håret måste svalt halva budgeten(!). Ninjan är om möjligt världens långsammaste och minst skräckinjagande jag sett på film, och ninjafilm har jag sett så det räcker *L*. Men att sätta bottenbetyg tyder på att man ej visste vad man skulle utsätta sig för och då hade jag ljugit. Det blev ändå några garv längs vägen även om man oftast häpnar över hur uselt det egentligen är.
Biberkolben
2014-05-19
Helt jävla fantastisk.
AlbinWesley
2014-05-12
Åh en sån idiotfilm alltså. Så gott som allt i produktionen är uppenbart uselt, manus stentrist och hela grejen med en rysk ninja är så jävla oklar. Lättklädda kvinnor bidrar inte med någonting annat än en unken förutsägbarhet.
EvilNed
2013-09-16
Usel på alla sätt, men det räddar den också från 1:an. Det finns mycket komik här. Dock finns det roligare "dåliga" filmer. Handlingen är för övrigt väldigt förvirrande... Hjältarna är ganska sämst och en anonym ninja gör allt åt dem. Sedan misslyckas de även med sitt huvuduppdrag - att rädda en gisslan - men eftersom skurken dör så känner de sig väl färdiga?
RobinsTaste
2013-06-03
Kan vara en av filmvärldens sämsta, och därför roligast, filmer jag nånsin sett. Klumpig action där ingen skriker och alla ser bara fokuserade ut i deras sten liknande ansikten. Världens sämsta FBI agent.
Joyfulsounds
2010-07-24
Det här är ju iaf lustigt, och man vill ju knappast stänga av innan filmen är slut. Schysst att vad-dom-nu-kan-heta-nu-igen ger ut dubbelsidig DVD med den här och 90-talsversionen av Attack of the 50 foot woman; de två i särklass sämsta filmerna jag sett hittills i mitt liv, samlade på en och samma DVD. Fantastiskt!
Slicc
2010-05-04
"Deras plan är att skaffa viktig information genom att kidnappa en västlig statsmans dotters älskade." De fick inte tag på presidentens systers makes barndomsväns lumparpolare?
Kreepy
2010-04-11
Hahaha, allt var verkligen genomruttet... men det var helheten som gjorde det hela så roligt.