1.9

Galet bra, Russell!

Russell är en liten terrier med ett stort hjärta. Han drömmer om att ha en egen familj. Efter att ha rymt från djuraffären blir han omhändertagen av familjen Ferraro, en familj som kämpar med att sparka liv i farfaderns gamla proffsbrottarring. Det visar sig dock att Russell är en fena på att brottas, fastän han är en hund. Med hjälp av sin tränare - den förslagna och urroliga apan Hunk - tar sig Russel ända upp i toppen i brottningsvärlden och blir en kändis. När en oärlig promotor lurar familjen Ferraro blir Russels största utmaning att visa att familjen alltid är det starkaste laget.

Originaltitel Russell Madness
Regissör Robert Vince
Manus Aaron Brooks, Kirsten Hansen, Anna McRoberts, Robert Vince
Genre 2010-tal, Familjefilm
Skådespelare John Ratzenberger, Mason Vale Cotton, Fred Willard, Mckenna Grace, Charles Robinson, David Milchard, John Hennigan, Will Sasso (röst), Sean Giambrone (röst), Kate Reinders, Denise Jones, Jesse Reid, Chris Coppola (röst)

CaptainAwesome
2015-12-27
Man märker att det är 2015 för det droppas alla möjliga sociala medier och en scen får nog årets multikultpris när en klappkines, en afrikan-amerikan och en vit tjej presenteras som ett kompisgäng. Apan är lite småkul, och är helt klart djuret jag kommer minnas från den här filmen. Hunden urinerar mest i folks ansikten till Apans glädje eller trånar till att vara en del av en kärnfamilj. Finurliga motståndare i ringen, allt från ”The Mongol” till Mumien.
StureStenhög
2015-12-27
Robert Vince är produktiv som aldrig förr, och det är sannerligen svårt att hänga med i hans tempo. Här följer han standardformeln som vanligt, men det är iaf mer kreativt än de massproducerade Buddies-filmerna. Apan är lite småkul, men det är wrestling-scenerna som är den stora behållningen. En hund som håller på med wrestling visade sig vara precis så dumroligt som det lät, och det är inget som man hinner tröttna på under filmens gång. Alla de bisarra motståndare han ställs inför bidrar också de till att underhållningsvärdet stundtals går i taket. Det blir dock lite för många transportsträckor med intetsägande människokaraktärer, och den här filmen blir nog inte mycket mer än en parentes när Robbans karriär ska summeras en dag. Men det finns ändå tillräckligt mycket kul här för att det ska räcka till en svag trea
karlmats
2015-12-26
Robert Vince verkar till slut ha matat igenom alla möjliga riktiga sporter som hundar kan ägna sig åt och tar steget in i sports entertainment-världen även om inga av karaktärerna verkar fatta att wrestling inte är en riktig sport. Å andra sidan verkar ju de flesta karaktärerna vara rejält korkade så det är väl kanske inget att kritisera. Apan är ju ganska rolig och den traditionella kärnfamiljen kämpar på i sann medioker anda. Roligast är nog alla de övriga wrestlarna och kommentatorerna som får droppa lite halvtrötta one-liners. Inget dåligt inslag i djurfilmsgenren men heller inte tillräckligt jämnt i humorn för att bli minnesvärld. En stark 2a, jag kanske är onödigt hård men Robert Vince bör kunna göra nåt lite mindre trött än så här när han kommer bort ifrån Buddies-serien.
Eriol
2015-08-26
Sådär bra tidsfördriv och med svenska röster (viktiga för många), men å andra sidan ganska förutsägbar. Kanske mindre barn har mer glädje av filmen (som har djur), men barn behöver nog en vuxen som förklarar vissa delar av storyn som endast en tonåring eller äldre hänger med på.