2.5

Rush Hour 3

Poliserna James Carter och Lee måste den här gången bege sig till Paris för att bekämpa en del av den kinesiska organiserade kriminaliteten - Triaderna.

Originaltitel Rush Hour 3
Regissör Brett Ratner
Manus Jeff Nathanson
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jackie Chan, Chris Tucker, Hiroyuki Sanada, Max von Sydow, Jean-Michel Richaud, Zhang Jingchu, Youki Kudoh, Sun Mingming, Tzi Ma, Noémie Lenoir, Philip Baker Hall, Dana Ivey

2022-10-04
Trots all action är detta en tunn och trött uppföljare där Tucker är mer gapig och Chan tillsynes ointresserad. Fighten på slutet är häftig, men överlag sämst i serien.
ninjataxen
2016-01-15
Jag blir besvärad av att två buddy cops som ska överbrygga sina fördomar snarare verkar förstärka varandras rasistiska tendenser. I denna tredje Rush Hour är Jackie Chan intetsägande, Chrs Tucker omotiverat hödljudd och båda två är inlåsta i ett manus fullt av hat mot kvinnor och fransmän.
2014-12-24
När denna film var aktuell på bion så klarade jag bara av att se 20 minuter innan jag stängde av. Nu mycket senare så lyckades jag ta mig igenom hela. Väldigt uttjatat, förutsägbart och tråkigt men med vissa lyckade repliker(då från Chris Tucker). Har Jackie Chan någonsin varit blekare och tråkigare än han är i denna film.
BrutusBeefcake
2014-12-15
Bättre än första men sämre än nummer två. Antar att detta var den sista ok filmen från Jackie Chans, ledsamt att aldrig kunna få uppleva hans 90-tal ännu en gång. Du är en legend. (7/15)
IdaD
2014-01-08
Den får fan en tvåa för alla bloopers i slutet. Hah...
Xenox
2012-07-15
Rätt tråkig, jämfört med de två första filmerna.
100tonvalspäck
2012-03-09
Ett stort "mje". Otroligt förutsägbar, klichéfylld, tråkig och ointressant. Vanligtvis hatar jag "bloopers" i eftertexterna men här var de fan bättre än själva filmen. De är värda en svag tvåa.
ClintanTheKing
2012-02-26
Jag ger även den här en 4:a, för alla Rush Hour-filmerna är så jävlar bra och sköna! Tucker är så jävla skön!
Murvel48
2011-10-05
Jag trodde inte konceptet skulle hålla för en tredje film - men det gjorde det. Det blev många skratt. Och slutet var ju riktigt spännande.
2011-09-26
Handlingen och själva filmen är en tvåa men slutet runt Eifeltornet förtjänar en svag trea.