Rush

Kristen anställs som hemlig narkotikapolis i 70-talets Texas, där hon får jobba tillsammans med Raynor, som dock redan gått ner sig så pass att han inte är till någon större hjälp.

Originaltitel Rush
Regissör Lili Fini Zanuck
Manus Peter Dexter
Genre Drama, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Jennifer Jason Leigh, Sam Elliott, William Sadler, Jason Patric, Max Perlich, Gregg Allman, Tony Frank

2022-10-03
Här finns kanske en intressant historia att berätta, men att titta på drogmissbruk och misär utan vare sig spänning eller större dramatik som för den i grunden bra storyn framåt, gör ingen glad. Produktionen i sig är okej liksom skådisarna, men jag fann den tråkig och rätt ointressant.
Adoniram
2013-11-22
Bortsett från Claptons musik inte mycket att ha.
jeremy_jones
2012-08-20
Det formligen osar tidigt nittiotal över filmen, och den är farligt nära tevethriller ibland. Men premissen är spännande och skådespelarna mycket bra. Summan av kardemumman är att jag diggar den skarpt. (4/6)
2012-01-24
Och så köper vi lite knark. Och så säljer vi lite knark. Och så använder vi lite knark. Och så pratar vi lite knark. Och så köper vi lite mer knark. Och så säljer vi lite mer knark. Och så använder vi lite mer knark. Och så pratar vi lite mer knark. Men JJL är fantastisk som vanligt. (5/15)
luxlisbon
2011-09-28
Coola Jennifer Jason Leigh gjorde en jättebra rollprestation, precis som Jason Patric, i denna rätt tragiska historia. Plus i kanten för den bildsköna 70-talsmiljön. Rekommenderas!
Ondskapt
2011-09-27
Ytterst välspelat och välgjort med en autentisk tragik över sig. Snygga kläder och bra musik, en mkt stark trea.
jingoo
2010-10-30
Börjar ok, sedan wobblar den runt lite för att slutligen flyta ut i en ointressant goja. Jag borde ha lärt mig att drogfilmer inte är min grej.
WillyV
2010-01-18
En klart habil knark/polis-thriller där främst Jason Patric överraskade med riktigt bra, övertygande och uttrycksfullt skådesspeleri. Rent handlings-, regi- och genomförandemässigt är den förhållandevis ordinär.
jimmy_dif
2008-07-31
mycket bra film,bra skådespeleri också
japan89
2008-02-05
Egentligen rätt dålig men musiken och temat knark gör den sevärd...