2.2

Rupture

En ensamstående mamma blir kidnappad av en mystisk organisation.

Originaltitel Rupture
Regissör Steven Shainberg
Manus Steven Shainberg, Brian Nelson
Genre Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Noomi Rapace, Michael Chiklis, Peter Stormare, Kerry Bishé, Ari Millen, Lesley Manville, Sergio Di Zio, Morgan Kelly, Mayko Nguyen, Percy Hynes White, Andrew Moodie, Jonathan Potts, Brendan Jeffers, Jean Yoon, Joel Labelle, Paul Popowich

Zebulonm
2019-10-20
Vilken skitfilm.
Robkiller
2018-10-07
Mest konstig, men håller intresset uppe.
bnw
2018-02-06
Ordentligt klaustrofobisk i lastbilen.
2017-12-01
Men snälla manusförfattare! Första halvan är spännande och Rapace´s svengelska var inget att störa sig på. Men så fort man fattar vad det gick ut blev Rupture direkt mycket sämre. Några smått otäcka grejer här, men tyvärr inte mer än en 2:a.
Devilock
2017-05-10
Stabil 1:a
Djason
2017-03-21
Spännande till en början men sen blir det en typisk film som man allt för ofta hittar Stormare i. Trodde dock att Rapace hade kommit längre i sin hollywoodkarriär efter filmer som Prometheus och Sherlock Holmes. Kasst slut.
Adoniram
2017-03-05
Tröttare manus får man leta efter.
Istar
2017-02-24
Verkade intressant till en början. Sedan blev den bara sämre och sämre.
Engravadlax
2017-01-07
Jag finner det redan påfrestande att se film med antingen Rapace eller Stormare pga deras grova svenska brytningar. Här har man lyckats få dem att spela mot varandra. Jag kan bara inte. Manus är dessutom riktigt kasst.
PeterTheW
2016-12-05
Ja, det är ju inte jätteengagerande. Det tar sig då och då och håller sig småspännande men bitvis är den mest jobbig att se på innan man vet vart den vill.