Running Turtle

Jo Pil-seong är en lat landsbygdsdetektiv, avstängd från arbetet sedan hans misstag under examinationsprocessen. Ki-tae är en legendarisk fängelserymling och mördare som nu härjar runt. Pil-seong stöter av misstag på Ki-tae, men är för långsam för att ta fast honom. Detta resulterar i att Pil-seong sparkas från jobbet vilket gör det till en privat angelägenhet för honom att fånga Ki-tae.

Originaltitel Keobokyi Dalrinda
Alternativ titel Geobugi dallinda
Regissör Lee Yeon-woo
Manus Lee Yeon-woo
Genre Kriminalare, Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Jeong Kyeong-ho (I), Kim Yun-seok, Ju Jin-mo (II), Seon Woo-seon, Min Kyeong-jin, Sin Jeong-geun, Gyeon Mi-ri, Kim Hye-ji, Choi Kwon

Zebulonm
2023-07-26
Tycker den e riktigt skön.
Zebulonm
2023-07-25
Tycker den e riktigt skön.
Ningyou
2010-02-06
Jag håller med Barneyk helt enkelt. En stark tvåa. Funkar att glo på istället för skräpfilmerna på TV, men duger inte till mycket annat.
2010-02-01
Har klart sina kvalitéer och jag väger mellan en tvåa och en trea. Men känns utdragen, oengagerad och även om det koreanska slätar över en del saker jag annars har svårt för tycker jag inte det räcker till en trea. En stark tvåa blir det iaf lätt.