Run and Kill

Fatty hittar sin fru i sängen med en annan man. Han går då till en bar för att dränka sina sorger. När han vaknar upp dagen efter så är han skyldig en gangster pengar för att ha beställt ett mord på sin fru. Fatty bestämmer sig då för att försöka fly till Kina.

Originaltitel Wu shu
Regissör Billy Tang Hin-sing
Genre Drama, Kriminalare, Skräck, Action, 90-tal
Skådespelare Danny Lee, Simon Yam, Melvin Wong, Kent Cheng, Johnny Wang Lung-wei, Fok Sui-wah, Esther Kwan

yangbo
2006-11-11
ehhh, cat III? va? vad i filmen gör denna till cat3, scenen med frugan i 2 sekunder där man inte fick se nånting? då är väl alla hollywoodfilmer cat 3??? den här var hyfsat tempofylld
idd
2006-01-13
cat-3 rulle (denna skumma hk-genre som egentligen inte finns) som inte innehåller en enda död sekund! iskalla karaktärer, stenhård action, asgrymma ljudeffekter (varje knivhugg låter som en laserpistol) å asskön 80-tals actionmusik (ni vet hur det låter)! började lite tamt med det sedvanliga hk-tramsandet men detta dog lyckligtvis snabbt bort å filmen blev bara hårdare å hårdare fram till det perfekta slutet!
Nervegas
2005-10-19
Hårda jävla bud! Grym och rå. Simon Yam är hysterisk som commandodrägg.
ThrashingMad
2004-11-05
Hyffsad.
PalRovhal
2004-09-24
This is the real deal
PUNGentSTENch
2003-12-02
Ingen av de allra bästa Cat III. För mycket standard action istället för terrorstämning.