2.6

Run All Night

Den åldrande gangstern Jimmy Conlon ställs emot sin bästa vän, maffiabossen Shawn Maguire, när han räddar livet på sin son Mike genom att skjuta ihjäl Shawns son. När Shawn släpper lös all sin mäktiga vrede runt New York City måste Jimmy hitta ett sätt för sig själv, Mike och hans familj att ta sig igenom natten med livet i behåll.

Originaltitel Run All Night
Regissör Jaume Collet-Serra
Manus Brad Ingelsby
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Liam Neeson, Ed Harris, Joel Kinnaman, Boyd Holbrook, Genesis Rodriguez, Vincent D'Onofrio, Bruce McGill, Common, Dan Domingues, Giulia Cicciari, Carrington Meyer, Aubrey Joseph, Beau Knapp, Radivoje Bukvic, Patricia Kalember, Holt McCallany, Nick Nolte

Körsbär
2016-02-28
Till o från trevlig action men kom igen, ska Liam vara Joel's pappa. Inte en likhet nånstans. Näe detta funkade inte för mig. Stark tvåa
Christofer
2016-02-17
Endast Kinnaman gjorde att jag slog på detta trams. Ed Harris lika träig och värdelös som alltid, en talanglös skådis i alla lägen. Liam gör det han alltid gör numera och utan finess dessutom. Inte mycket till manus heller. Skräp.
marleey
2016-02-14
Dussinaction som på något avlägset, primitivt plan, kan roa. Det är dock långt ifrån intressant och engagerande. Det står klart ganska snabbt att den gamla nedgångna och halvalkade torpeden Jimmy Conlon, spelade av Neeson, kommer att vara överlägsen och superskicklig om saker ställs på sin spets. Vilket gör att all from av spänning dör. Att det är ett överflöd av dessa filmer gör inte saken bättre. Conlons relation med sonen, spelad av Kinnaman, känns dessutom oerhört smörig och krystad, vilket gör den svår att ta på allvar. Liam Neeson är dock stabil och Ed Harris är sevärd. Joel Kinnaman och Boyd Holbrook kompletterar okej. Sista 10-15 minuterna känns överflödiga och hade kunnat skippas helt. Fotot är okej, men de här märkliga super zoomningarna med halv taskig kvalitet hade väl också kunnat skippa?
Sir_Lord
2016-02-12
Liam neesons 5e eller 6e film i takentemat med gammal gubbe sparkar röv iklädd skinnjacka. Temat börjar kännas urvattnat nu och dessutom är filmen en av de svagaste som Liam gjort i denna kategori Filmen i sig bjuder på några bra actionsekvenser och ett antal mindre bra, men manuset är rippat rakt av Road to Perdition fast satt i nutid.
idd
2016-01-18
Mycket män, mycket pangpang. Helt ok men inte särskilt mycket finess..
Andreas_
2015-12-13
Tråkig dussinaction av spanjoren Jaume Collet-Serra som även gjorde den fåniga filmen non-stop med Liam Neeson. Run All Night är dock skriven av Brad Ingelsby som verkligen inte lyckats här...utan det är en rejäl rip off av Road to Perdition med Tom Hanks, endast förflyttad till nutid istället. Det är otroligt fånigt med mycket detaljmissar som förstör hela filmen och Commons "hit-man" karaktär kan nog vara en av dom sämst skrivna karaktärer någonsin på film...visst är det ofta snyggt filmat och Liam Neeson samt Ed Harris gör sina roller bra som vanligt men manuset och alla detaljer i händelseförloppet är så patetiskt dåligt att man blir gråtfärdig...så detta är definitivt ingen schyst actionthriller...utan en sörja som försöker vara en cool action. Även Joel Kinnaman är med tyvärr och sänker betyget ytterligare, han är så dålig skådis att han borde ge upp Hollywood redan efter Safe House...fattar inte hur han kan få chans efter chans i Hollywood...använd Skarsgårdarna istället om man nu måste ha med någon patetisk svensk i hollywood film...blir inte bättre av att Liam Neeson och Kinnaman har noll kemi framför kameran som Far och Son heller...nä denna film var en riktigt vek actionthriller med årets sämsta skrivna manus...gör om, gör rätt nästa gång Jaume Collet-Serra. Betyget blir en mycket svag 2:a
wiberg88
2015-12-07
Nje, ointressant i mitt tycke. Det var två kvinnor med i hela filmen och de var såklart gubbarnas fruar.
2015-11-15
Grymt tät och action fylld film som är satans snyggt regisserad och filmad. Sen kompleterer Liam och Joel varandra bra.
petson81
2015-11-11
Håller samma klass som Hr Neeson's andra filmer, helt okej men når inte de där riktigt höga höjderna
2015-11-09
Det ska till en spanjor för att göra schysst amerikansk actionthriller numera. Mörkt, tungt och spännande med stilig action, scenografi och foto. Neeson har en vanlig dag på jobbet liksom Harris, men vad gör det när det blir så bra.