2.6

Roxanne

Möt brandstationschefen som lider av en liten - eller rättare sagt ganska stor - skavank, nämligen en jättestor näsa. Själv kan han inte se det roliga i situationen - men det kan i gengäld alla andra. C.D. Bales kämpar med de eviga nässkämten, en flock hopplösa brandmän och att vara hemligt förälskad i den astronomistuderande Roxanne. Hon är tyvärr förälskad i brandmannen Chris, som är snygg men inte särskillt pratsam.

Originaltitel Roxanne
Regissör Fred Schepisi
Manus Steve Martin, Edmond Rostand
Genre Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Steve Martin, Shelley Duvall, Daryl Hannah, Rick Rossovich, John Kapelos, Fred Willard, Michael J Pollard, Max Alexander, Steve Mittleman, Damon Wayans, Matt Lattanzi, Jean Sincere, Shandra Beri, Blanche Rubin, Jane Campbell, Claire Caplan, Thom Curley

HerrNenne
2017-04-14
Har svårt att hitta några riktigt roliga scener i den här. Eller nån att heja på.
2016-11-21
Roxanne och Supernollan måste vara det bästa Steve Martin medverkat i!
Tatty
2016-03-01
Underbar, tokig, rolig och bra film med Steve Martin. Han gör rollen bra.

2016-01-09
Sjarmig film men noen riktig bra scener.
2014-11-15
Amerikaniserad version av det klassiska dramat om Cyrano med den jättelika kranen. Steve Martin är i absolut högform! Rollen i Roxanne är utan tvekan en av hans bästa, även snygga Daryl Hannah överraskar som Roxanne. Riktigt underhållande komedi som inte bara är lättsam utan även kommer med ett bra budskap.
pampj
2012-08-04
En av de bättre filmerna med Steve Martin i huvudrollen. Hade sin charm.
Sznax
2012-01-06
Charmig och oförarglig romantisk komedi. Martin gör sig väldigt bra i huvudrollen men det känns lite som att han har gjort det för mycket till en "one man show". Hannah är ingen vidare skådespelare och de komiska brandmännen är onödiga (eller skall ges mer utrymme). De flesta scener är trevliga att se på och filmens avslutning är gjord i precis rätt längd. Betyg 5.4
Djason
2011-10-14
Mysig må bra film och Steve Martin är riktigt bra.

2010-12-14
Trodde att filmen skulle vara lite roligare men den funkade helt klart att titta på och några skratt fick man men absolut inget jag ser om.
Kosmoskorven
2010-10-29
Steve Martin känns alltid så gubbsjuk i allt han gör...