2.4

Rovdjuret 2

Harrigan är en polis i LA som för ett krig mot den mäktiga knarkmaffian. Men plötsligt händer någonting märkligt - de stora knarkkungarna i stan mördas, en efter en, på ett brutalt och makabert sätt. Harrigans chefer försöker förbjuda honom från att utreda mordfallen - men Harrigan vet att någonting inte står rätt till. Hans instinkt visar sig vara sann när han upptäcker att det är ett människo-jagande rovdjur som ligger bakom morden. Ett ohyggligt rymdmonster som samlar på sina offers kranier...

Originaltitel Predator 2
Regissör Stephen Hopkins
Manus Jim Thomas, John Thomas
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Kevin Peter Hall, Danny Glover, Gary Busey, Rubén Blades, Maria Conchita Alonso, Bill Paxton, Robert Davi, Adam Baldwin, Kent McCord, Morton Downey Jr, Calvin Lockhart, Steve Kahan, Henry Kingi, Corey Rand, Elpidia Carrillo

Skapad 2019-12-15 av GrandMaster_E
När jag var 11 år gammal såg jag Rovdjuret för första gången och blev helt tagen utav hur grym jag tyckte att den var. Fast i den åldern tyckte jag allt med lite ”pang, pang” och Schwarzenegg...   Läs mer »

Andreas_
2021-10-14
Stabil uppföljare till den storslagna Rovdjuret med Arnie i huvudrollen och tyvärr blir det inte lika bra utan en Arnie som återkommer utan dessutom blir ersatt av Danny "döligt vapen" Glover, som dock överraskar i huvudrollen, han är en bra skådis helt klart men tyvärr så borde det ha varit någon mycket tuffare i huvudrollen för att ta sig an en 2 meter lång Predator, nu blev det inte så och han blir uppbackad av bland annat Bill Paxton och Ruben Blades, även tuffe Gary Busey dyker upp och gör en minnesvärd liten roll men helt klart så hade t.ex en Dolph Lundgren eller Stallone gjort en stor skillnad för filmen. Filmen i sig är den näst bästa Predator filmen av alla som kommit ut genom åren och är en ren uppföljare till första filmen, övriga Predator filmer är helt fristående. Filmen i sig är väl regisserad av Stephen Hopkins som gjorde en del bra filmer på 90 talet och lyckas få till det bra när den mystiska gröna djungeln byts ut mot självaste Los Angeles och stadsdjungeln, filmen utspelar sig 1997 och ska föreställa 10 år efter att första filmen med Arnie ägde rum, bättre effekter helt klart och en klart coolare arsenal att tillgå än i första filmen men ändå lyckas den inte nå upp till spänningen och mystiken som fanns i första filmen och det blir mer renodlad action, det är en helt okej uppföljare och självklart bör man se denna om man gillar första filmen, för den håller faktiskt rätt bra kvalitet för att vara så gammal som den är, övriga Predator filmer kan man skippa helt faktiskt, speciellt den senaste som kom ut för nåt år sedan. Betyget för denna stabila uppföljare blir en svag 3:a
Starkbröl
2021-06-22
Rolig på fel sätt. Ändå inte så värdelös som jag trodde. Potentialen med en Predator i storstaden slarvas bort lite.
StureStenhög
2018-12-14
Som uppföljare till Predator är den här inte speciellt lyckad, men som tidstypisk dumunderhållning är den inte helt fel. Att låta Rovdjuret rensa upp bland de kriminella gängen är ändå en ganska kul idé, men det ger ju filmen en helt annan ton än sin föregångare. Kul cast annars. Danny Glover är underhållande tjurig och Gary Busey är underhållande Gary Busey. Jag tycker dock fortfarande att titelkaraktären är lite småtrist, och scenerna där det fokuseras mest på honom är i allmänhet de svagaste, och det går väl lite emot filmens idé. Tvåan är iaf någorlunda stark
2017-12-23
Långt lika bra som första filmen, så nej!
RustyFilm
2016-12-10
Tycker det här bättre än föregångaren (1an) och med snyggare foto. Djungeln är utbytt mot stadsmiljö (filmat i Los Angeles/San Francisco).

2016-08-13
Predatoren funker men det gjør ikke resten. +2.
deswhip
2016-07-25
Filmen är helt ok, förvånande nog, därför får den en trea. Men det är en film i mängden, till skilllnad från ettan.
federico033
2016-06-28
Värdig uppföljare och Danny Glover är en bra motpol till ettans Arnold, men inte lika stämningsfull som ettan.
therion82
2015-11-06
Cool rovdjur, men risiga skådespelare och dialoger.
Halofreak92swe
2015-10-08
Mycket bättre än jag mindes den! Danny Glover är suverän, Predatorn är asball och det är tillräckligt med pangpang, action och gore för att tillfredsställa t.o.m mig :D Vissa filmer är verkligen värda en omtitt. Höjer till en 4!