3.3

Roujin Z

Japansk animerad film. Filmen handlar om en ung sköterska som desperat försöker rädda sin patient ur greppet på den maskin som skall lösa hela Japans åldringsvårdsproblematik.

Originaltitel Rôjin Z
Regissör Hiroyuki Kitakubo
Manus Katsuhiro Ôtomo
Genre Anime, Science Fiction, Komedi, Animerad, Action, 90-tal
Skådespelare Chisa Yokoyama (röst), Toni Barry (röst), Rica Matsumoto (röst), Shinji Ogawa (röst)

amam
2013-09-11
Nej, ingen höjdare tyckte jag. Den hade en del poänger men den var inte varken speciellt underhållande, smart eller snyggt animerad med ett par mindre undantag.
Gewehr
2007-10-18
Cartoon? Manga? Har ni ingen skam i kroppen? Det är självklart anime. Ger den förövrigt en trea. Varken mer, varken mindre. Stundvis riktigt underhållande, men tilltalar mig helt enkelt inte. Tycker dessutom inte riktigt om sättet de tecknat. Men klart sevärd.
SciBoy
2006-05-13
Cartoon heter det definitivt inte. Cartoon = tecknad kortfilm, typ Tom & Jerry. Animated Feature Film heter det på engelska. Anime är rätt, Manga är de tecknade serietidningarna.
Nervegas
2005-10-18
Tecknad film heter det. Eller cartoons på engelska.
Moj
2005-07-06
Det är ingen manga, det är en anime ;)
Endymion
2005-01-26
Man har ju sett bättre manga.
yidaki
2004-11-16
Kung kultfilm. Den här glömmer man aldrig, vare sig man gillar den eller ogillar den. Vissa finner den lustig och rolig, andra finner den otäck och olustig, medans ännu andra finner den smart och snygg. Jag ingår i alla kategorier människor av dom som gillar den här filmen. Jag ser den som otäck, smart, lustig, snygg, rolig, olustig. Älskar mitten av filmen och tempot i vilket allt utspelas, underbart.