2.5

Romance

Marie bestämmer sig för att ta livet och lyckan i egna händer när hennes pojkvän inte klarar av att ha sex med henne. Hon bestämmer sig för att stanna hos Paul känslomässigt medan hon söker fysisk tillfredsställelse på annat håll.

Originaltitel Romance
Alternativ titel Romance X
Regissör Catherine Breillat
Manus Catherine Breillat
Genre Drama, Vuxenfilm, 90-tal
Skådespelare Caroline Ducey, Sagamore Stévenin, François Berléand, Rocco Siffredi, Reza Habouhossein, Ashley Wanninger

JimCarrey
2013-02-17
3+ Väldigt bra på många sätt men kanske känns lite väl krystad ibland
origC-J
2012-10-01
Djärv, men ojämn film. Bitvis briljant, i vissa sekvenser ganska tråkig, med skruvade karaktärer i en obekväm story. Svag fyra.
Sznax
2012-09-17
Innehåller några av de mest orealistiska karaktärerna jag någonsin stött på. Det finns inget de gör eller säger som ens kommer i närheten av att vara naturellt. Det finns inte mycket någonstans i filmen som är realistiskt. Dessutom är filmen tråkig hela vägen och totalt meningslös. Betyg 3.1
Tonti
2012-09-14
Överraskar inte riktigt på några punkter utan blir en ganska tråkig upplevelse till slut. Pojkvännen är så där sjukt osympatisk som folk nästan bara kan vara i moderna europeiska filmer och deras lägenhet där allt inklusive katten är vitt blir bara en alltför övertydlig kommentar om hur sterilt och andefattigt de lever.
theodor2
2011-08-27
Med en manlig regissör skulle det här varit snuskigt, gubbsjukt och sexistiskt.
Fermis
2009-09-11
sex and the city är bättre
fritz_the_cat
2009-03-15
Jag förstår inte alls hur Gröne_orm kan dra paralleller till Sex and the City...
Gröne_Orm
2008-08-15
Sex and the city euro-style. De puritanska jänkarna låter den inte ens ligga framme på imdb. Har aldrig begripit mig på sex and the city ändå, så.
HerrArne
2008-05-19
Seriös och samtidigt sorglig.
final_cut
2008-05-05
Ytterligare en i raden av Breillats filmer där hon totalt misslyckats med filmmediet. Det är mer en informationsfilm om män och kvinnor än vad det är en spelfilm.