2.4

Grimm Love

Studenten Katie Armstrong skriver om kannibalen Oliver Hagen som sitt examensarbete. Hon blir besatt i Hagan och snart har hon anammat Hagans livsstil...

Originaltitel Rohtenburg
Alternativ titel Butterfly: A Grimm Love Story
Regissör Martin Weisz
Manus TS Faull
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Keri Russell, Thomas Kretschmann, Thomas Huber, Rainier Meissner, Angelika Bartsch, Alexander Martschewski, Nils Dommning, Marcus Lucas, Pascal Andres, Valerie Niehaus, Axel Wedekind

Skapad 2019-12-15 av DrSayer
Filmen skildrar den verkliga händelsen i Tyskland, då en man via nätet annonserade att han ville ha ett offer som han skulle stycka och äta upp. Han fick svar, de genomförde dådet och han filmad...   Läs mer »

kerica
2012-04-14
För mig känns denna filmen som en glorifiering av händelsen. Hyfsat skådespeleri, men manuset (samt den scenografiska bilden) känns väldigt stel och klyshig.
thebully
2011-12-26
typ alla hatar den
RadioSaga
2011-12-25
Jag tyckte om den, var något som saknades men kort och koncist: jag ångrade inte att jag såg den.
dudson
2011-08-10
Så Fasen ursinnigt Tråkig...
DrSayer
2010-12-12
Det är antingen den här eller "Live Feed" som är den sämsta filmen någonsin. Den här utlovade så mycket, på fodralet stod det att folk i biografen spytt och svimmat när de sett denna. När då, om man får fråga? Hände ju inte ett jota. Och det var lite blod på ett ställe.
Dele
2010-12-06
Ganska bra skådespeleri och foto, och intentionen att försöka lyfta fram karaktärernas förflutna är positiv. Utöver detta så är dock det mesta negativt. Bakgrundshistorien är alldeles för komprimerad, och således blir den röda tråd och logiska förståelse för karaktärernas utveckling man eftersträvar otydlig, självklar och ganska onödig. Att det inte pratas tyska kan man väl ta, men filmens helt fiktionella avsnitt med studenten, och på det sätt som hennes tankar lyfts fram, leder bara till att de slutsatser som yppas bara känns spekulativa och helt tagna ur luften. För den som vill ha mer verklighetskänsla och är intresserad av denna historia så rekomenderar jag istället den klart bättre, effektivare och mycket obehagligare "Cannibal" av Marian Dora.
TheHorrorfan
2010-01-30
Hatar kannibal filmer och bra var den verkligen inte.
Intro
2010-01-18
Hade så höga förväntningar -.-
MaraJade
2009-12-01
Nej, ingen film som direkt tilltalar mig även om Thomas Kretschmann som vanligt är bra.
Benisakura
2009-10-29
Man slutar aldrig att förvånas hur sjuk människan kan bli under "rätt" förutsättningar.