1.6

Rocky och Bullwinkle på äventyr

Seriefigurerna Rocky och Bullwinkle har en längre tid förpassats till TV-reprisernas tråkiga värld. Ända tills den dag då mänsklighetens säkerhet står på spel. Skurkarna Boris Badenov och Natasha Fatale har, under ledning av den orädde och lömske Fearless Leader, kommit över ett filmkontrakt och kastats in i den verkliga världen! Nu är det inte långt kvar innan de tre har lyckats zombifiera hela mänskligheten med de otroligt dåliga TV-program de planerar att sända från TV-stationen RBTV (Really Bad TV). FBI-agenten Karen Sympathy måste nu hitta och ta hjälp av Rocky och Bullwinkle, något som inte är helt enkelt.

Originaltitel The Adventures of Rocky and Bullwinkle
Regissör Des McAnuff
Manus Kenneth Lonergan
Genre Komedi, Familjefilm, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Rene Russo, Robert De Niro, Jason Alexander, Piper Perabo, Randy Quaid, John Goodman, June Foray (röst), Keith Scott (röst), Janeane Garofalo, Carl Reiner, Jon Polito, James Rebhorn

2017-09-23
Fascinerande kass film. Hur kom den här filmen igenom manusarbetet? Hur fick den en budget på 750 miljoner kronor? Hur fick dom så många stjärnor att vara med i filmen? Eller ja, föregående fråga är väl svar på det.
2016-11-19
En sann kalkonfilm!
Pugie
2012-10-08
Det här var en av mina favoritfilmer i mellanstadiet.
chris_lambert_
2010-02-24
Svårt att säga ngt positivt om detta skit. Som en pinsam nickelodeonrulle. Humor som gör ont .. Fysiskt ont.. Vad tänkte dom med?
Dreamink
2009-10-22
Underhållande på vissa ställen, men mest blir man upprörd över att filmen är klantigt gjord och helt saknar finnes.
martineden
2009-06-20
Mycket god idé som tyvärr inte alls fungerar. Filmens enda stora ögonblick är när de Niro säger: "Are you talking to me?!"
kexchokladet
2008-05-12
har sina stunder och poänger...:)
jonbo
2007-08-03