2.6

Rocky III

Efter sin världsmästartitel fortsätter Rocky att vinna match efter match, utan att ana att hans manager Mickey matchar honom mot alltför lätta motståndare. Rocky ställer upp mot den aggressive nykomling Clubber Lang och följderna blir svåra.

Originaltitel Rocky III
Regissör Sylvester Stallone
Manus Sylvester Stallone
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Talia Shire, Burt Young, Carl Weathers, Burgess Meredith, Tony Burton, Mr T, Hulk Hogan, Ian Fried, Al Silvani, Wally Taylor, Jim Hill, Don Sherman, Frank Stallone

Skapad 2019-12-07 av ahglumslov
Efter att i andra filmen ha vunnit sitt andra möte mot Apollo och nu är tungviktsmästare så tar han tio raka vinster och tjänar massvis med pengar på sponsorkontrakt. Men efter att hans tränare...   Läs mer »

Afflicter
2023-02-18
Stallone är på autopilot med trean. Konceptet är fight, montage, fight, montage och inget direkt intressant där emellan. Talia Shire kommer undan med bästa dialogen för hennes pep-talk till Rocky på stranden.
Artifact
2017-04-20
Hade det inte varit en film om Rocky hade den fått en etta. Istället för Rocky III kan den likaväl heta Rocky II II.
2016-10-19
De två första filmerna är nästan outhärdligt tråkiga så därför hade jag inga höga förväntningar av denna, men den här är faktiskt väldigt bra.
2016-02-25
Träningssegmenten fullkomligt skriker av homoerotiska undertoner när oljiga män springer på kapp *L*. I del 3 kämpar dramat mot de mer flashiga boxningsscenera och lyckas faktiskt hyfsat med båda. Jag gillar överlag sagan om Rocky även om de här med 80-talets inträde började bli svagare.
HerrNenne
2016-01-04
Ingen kass film, men ganska tråkigt och larvigt.

2015-12-28
en treer for musikken.
Dream
2015-12-27
Inget slår första Rocky filmen! Men denna är lika bra som 2an! Största skillnaden mot dem andra 2 är att denna är mer rakt på sak, Inte så mycket långtråkiga stunder, utan här är det träning och boxning som gäller.
Fläskkäft
2015-09-01
För mig är boxningen mindre viktig i dessa filmer, det är dramat som underhåller och berör. Det finns välspelat drama även i del 3 men mer fokus ligger på träningsmontage och givetvis boxningen. Föredrar Rocky som fattig där han lallar runt i sina hemkvarter, drar dåliga vitsar och agerar indrivare. Denna filmen är svagast hittills men inte dålig. Gillar Carl Weathers och han fick ganska mycket utrymme i den här. Boxningsscenerna är allt annat än realistiska och det drar ner helheten en aning.
2014-11-03
Den Rockyfilmen jag såg först och eftersom jag hade hittat och tittade på repriser av tv-serien A-team så var mr T en favorit. Jag älskade boxningsscenerna men när jag tittar på dem nu så är de lite löjliga med sin stora slag och ljudeffekter.
Tatty
2014-08-21
Läskig utmanare Stallone boxas med. Spännande film och lite rätt so nervig.