2.1

Rock the Kasbah

Richie Lanz är en utslagen föredetting till artistmanager. För en gångs skull har han lite flyt och lyckas hitta spelningar på amerikanska baser i Afghanistan åt sin aspirerande artist Ronnie. Väl på plats blir Ronnie dock vettskrämd och flyr landet med Richies pass och plånbok, vilket lämnar Richie strandad på ett nedgånget hotell i Kabul.

Originaltitel Rock the Kasbah
Regissör Barry Levinson
Manus Mitch Glazer
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Bill Murray, Bruce Willis, Kate Hudson, Zooey Deschanel, Leem Lubany, Arian Moayed, Scott Caan, Danny McBride, Fahim Fazli, Jonas Khan, Sameer Ali Khan, Beejan Land, Husam Chadat, Taylor Kinney, Megan Raich, Sarah Baker (I), Avery Phillips, Kelly Lynch

yrkeschaufföre
2019-09-28
För lite Zooey och Bill var inte på topp, härlig bil de kör runt med!
sodomiten
2019-01-02
Bill Murray kämpar i motvind. Hur kan en sån nollställd tråkmåns medverkat i så många komedier?
Starkbröl
2017-09-17
Meningslös. Inte rolig. Men något skall väl amrisarna kunna använda sin nya lydstat till och varför inte som filmbackdrop. Den enda som hade kunnat göra filmen intressant är Kate Hudson, som också gör bra ifrån sig.
dudson
2017-08-19
Tråkig som fan. Ska väl föreställa hipp men är mest crap.
Bomkia
2016-10-01
Ne, detta är mest segt och Murray känns trälig. Roligast är väl lyxprostituerade Hudson och Willis som sur legosoldat. 2a.
HerrNenne
2016-09-15
Det finns inget problem i hela världen som inte en hollywoodstory kan övervinna.
jonbo
2016-02-24
Tröttsam Hollywood-komedi som ska försöka utmana fördomar genom att använda sig av en uppsjö stereotyper och fördomar. Utan att dessutom locka till något skratt.
gent
2016-02-12
En riktig "feel good" film i mina ögon. Bill Murray med sin torra humor i dom mest oförväntade lägen, och musiken som skickar sköna vibbar tillbaka till 70-talet när musiken var som bäst. Kate Hudson som man ser alldeles för sällan gör en solid insats också hon. En film jag verkligen rekommenderar om du vill se humor, tragik och kärlek.
Howler19
2015-11-11
Leem Lubany sjunger vackra Cat Stevens-covers som lyfter en, originaliteten till trots, alldeles för trist historia. Lite trovärdighetsproblem dras filmen också med.