2.6

Robowar

Det oövervinnliga kommandoteamet BAM (Bad Ass Motherfuckers) skickas ut på ett hemligt uppdrag i djungeln. Snart visar det sig dock att de inte är ensamma. Männen i teamet dör - en efter en, och det visar sig att den hemliga fienden är en cyborg, skapad av regeringen, som löper amok.

Originaltitel Robowar
Regissör Bruno Mattei
Manus Rossella Drudi, Claudio Fragasso
Genre 80-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Reb Brown, Massimo Vanni, Luciano Pigozzi, Jim Gaines, Catherine Hickland, Mel Davidson, Max Laurel, John P Dulaney, Claudio Fragasso

precious_death
2014-12-17
Underhållande av helt fel orsaker.
2013-12-01
Skamlös ripoff på Predator som är minst lika bra, men av helt olika anledningar. Hårt djungelraffel garanteras och Red Brown vrålar i vanligt ordning ut samtliga sina repliker.
2011-07-20
Väldigt underhållande men minst lika tjatig film. Dumt så det förslår med en elak tittut-robot, en helt omotiverad kvinna som är omotiverat PÅKLÄDD hela filmen, långa djungelpromenader till drivande och stenhård 80-tals-b-action-musik, stenhårda Hasselhof-hunks med skitstora vapen, elaka gerillasoldater av tveksamt ursprung - ja det är mycket att gotta sig åt. Men tjatig djungelaction utan snusk är nog inte riktigt min grej. Det blir bara en stark tvåa i betyg. (6+/15)
dudson
2010-12-09
Sanlös Underbar Italy- Pretator-Ripp-Off som är Bra mycket mera Underhållande än Originalet!! Man märker att Italiernarna varit framme å skapat en Fin-Fin Oförglömmlig Ripp-Off av sitt Bästa Slag...
menschenfeind
2010-05-04
Väntat dum Predator-kopia med hysteriskt roligt "monster", högt tempo och stämningsfull musik.
Rune2000
2009-09-12
@lekke: Jag älskar Spoonys videos men här har han fel. Robowar är en dålig film men det finns en underhållningsfaktor som Spoony har missat. Det hjälper även att ha sett denna film före Predator. ;)
lekke
2009-09-06
en jäkligt underhållande recension som är tillräcklig för att jag ska sätta en 1:a: www.spoonyexperiment.com/2009/09/06/robowar-review/
Ondskapt
2008-03-12
Sällan har väl uttrycket "vilken jävla film" passat bättre in än här. Full fart och fläkt i ett idiothögt tempo från början till slut, en major som skriker sporadiskt (festligt värre), en robot som snackar i turbofart, en tjej som heter Virgin(!) och massa annat mums. Heltokig film av heltokiga duon Mattei/Fragasso som väl ger vad den utlovar: Ren och skär underhållning, av och för dårar.
idd
2007-05-08
matteis predator-rip levde tyvärr inte riktigt upp till hypen men visst fan är det underhållande! det stenhårda BAM-gänget med sina stenhårda repliker räcker långt men inte hur långt som helst.. trots grym 8-bitars musik å en "ultimate war machine" som ger ett lika hotfullt intryck som 3CPO blir det aldrig så bra som jag hoppats på..
Lukinx
2006-09-18
Äntligen har jag sett den! Underbar! Och BAM stod för BIG Ass Motherfukers och inget annat :D