1.5

RoboCop 3

Robotpolisen Robocop är tillbaka. Denna gång måste han välja sida när företaget Omni Consumer vill ersätta staden Detroit med sitt storslagna projekt Delta City. Invånarna har inga avsikter att lämna sina hem så OCP försöker med alla medel få dem därifrån.

Originaltitel RoboCop 3
Alternativ titel RoboCop III
Regissör Fred Dekker
Manus Fred Dekker, Frank Miller (II)
Genre Action, Kriminalare, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Mako, Rip Torn, Robert John Burke, Mario Machado, Jill Hennessy, Stephen Root, John Castle, Felton Perry, Robert DoQui, Remy Ryan Hernandez, Judson Vaughn, CCH Pounder, Nancy Allen

Skapad 2019-11-10 av
Kaos råder i det nya Detroit. OCP, företaget som äger Detroitpolisen vräker folk från deras hem och kastar ut dem på gatorna. En hemlig styrka som arbetar för OCP låter inget stå i vägen fö...   Läs mer »

Starkbröl
2024-01-04
Skräpig, skränig B-film där inte ens den ikoniska RoboCop-dräkten verkar vara original. Det enda positiva är väl Nancy Allen som fortfarande är okej.
2018-01-02
Tyvärr är snäll när jag ger denna film en tvåa!!!
Dele
2017-08-08
Visst är en del taffligt men jag tycker att man överlag håller sig tematiskt på banan genom att sympatisk bygga vidare på handlingen och Robocops utveckling från de tidigare filmerna. Inte en självklarhet i en tredje film. Det räcker som grundplåt till en betygstrea, trots den ändrade mjukare och mer lättillgängliga tonen i presentationen.
Tatty
2017-06-02
Ganska spännande.
yaxez
2017-05-01
Cute kid, snygg doktor, häftig jetpack, musiken är tillbaka från ettan, grafik från red alert 2. Det räddar tyvärr inte filmen från en 1a.
Raimo_1985
2016-07-29
Härligaste Robocop jag sett hittills, både action, familjefilm och komedi, i ett. Jag gillar skarpt. En svag fyra.
2015-11-24
Hehee bedrövlig egentligen. Men fungerar som tuggummi action. Och Rip Thorn är grym!
Fläskkäft
2015-05-04
Det hade räckt med en Robocop då den första delen är överlägsen de andra. Del två var så oerhört dålig att jag knappt fann några ord. Del 3 är faktiskt ett litet uppryck i jämförelse. Några kända ansikten är fortfarande med sen de tidigare delarna men den lysande satiren från del 1 är som bortblåst. Det finns humor här men den är ofta omedveten och ofta dålig. Vår gode snut Robocop är ovanligt sårbar i denna rullen och jag hade förväntat mig mer överlägsenhet. Många scener är mycket dumma och ingen verkar ha tagit hänsyn till logik på något plan. Värst av allt är flygscenerna i slutet som är så fantastiskt uselt utförda och de för tankarna till Stålmannen del 4, uppgörelsen med styggingarna i slutet tar ändå priset.... Måste upplevas, du kommer att skratta. =)
RichardEk
2014-04-05
Robocop 3 är ett nästan episkt magplask i jämförelse med de två tidigare filmerna. Ambitionen var uppenbarligen att undvika R och få PG-13 - stämpel, men att ordna en töntstämpel i processen var antagligen oavsiktligt. För detta är daterad töntaction och det kan inte förklaras bort med att budgeten var mindre än Robocop 2. Filmen kan med all säkerhet fungera som efterfestsattraktion på en studentkorridor, för det finns många oljiga detaljer att kommentera och garva åt.
widez
2014-03-07
Jag stod ut i ca 30 min med den här tortyren till film. Störtdykning av kvalité från första filmen (och tvåan också trots att den i sig själv är dålig) av sällan skådad karaktär.