2.4

Robin Hood

Robin Hood och hans vänner kämpar mot den grymme Sir Miles Folcanet. Andra filmen som kom 1991 som handlade om Robin Hood och hans äventyr. Producerad för TV.

Originaltitel Robin Hood
Regissör John Irvin
Manus Sam Resnick
Genre Drama, Action, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Patrick Bergin, Uma Thurman, Jeroen Krabbe, Jürgen Prochnow, Daniel Webb, Conrad Asquith, Barry Stanton, Owen Teale, Alex North, Edward Fox, David Morrissey, Phelim McDermott, Carolyn Backhouse

Zebulonm
2024-01-05
Ingen av de bättre filmatiseringarna av Robin Hood men ändå helt okej.
2022-10-09
Mins denna film vagt, men den var nog inte den bästa filmen man har kollat...
Ghostface
2018-10-22
Lite av en bagatell i genren om den ens ska nämnas alls men tempot är stabilt lågbudget till trots.
2014-12-04
Samma år som Kevin Costner och Morgan Freeman kom med den härligt underhållande äventyrsfilmen: "Robin Hood: Prince of Thieves" kom en mer undanskymd TV-produktion om Robin Hoods liv och leverne. Denna TV-produktion kommer med några trevliga namn t.ex. Uma Thurman. Den har inte det storslagna som Costners variant men är välspelad och underhåller.
oapelmo
2013-06-17
Underhållande med bra driv utan att bjuda på något extra
booby
2012-05-17
Charmigt och mysigt. Är nog den första brittiska inspelning av historien som jag ser.
BROBJO
2010-06-22
ok, men inte mer... för mkt teater över det hela.
Galivan
2010-03-20
Kul. Karaktärsfullt skådespeleri, skådespelarna får ta plats. Stilen passar Robin Hood-konceptet. Men det var lite väl oseriöst ibland. Larviga stridsscener. Robin är lite väl gladlynt. Men cool stil, ingen mainstream-feeling. Musiken är rätt skön, lite 70-talsaktig kanske (fast medeltida folkstil).
xorcist
2009-12-19
Lättsam, trevlig och med glimten i ögat. En svag men lagom underhållande trea.
Itake
2009-12-19