2.5

Rob the Mob

Den verklighetsbaserade historien om ett galet Queens-par som vill komma åt snabba pengar utan att få polisen efter sig. Varför inte råna maffian? Det kanske inte är det ideala och smartaste valet, men paret sätter planerna i verket, vilket leder till att de inte bara får maffian efter sig, utan även FBI som ser det hela som en enkel biljett att komma åt maffian på laglig väg.

Originaltitel Rob the Mob
Regissör Raymond De Felitta
Manus Jonathan Fernandez
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Michael Pitt, Nina Arianda, Andy Garcia, Ray Romano, Griffin Dunne, Michael Rispoli, Yul Vazquez, Frank Whaley, Samira Wiley, Brian Tarantina, Aida Turturro, Burt Young, Cathy Moriarty, Aimee Mullins, Jeremy Allen White, Matthew Sean Blumm

zyxz
2015-07-17
Lite seg
Zebulonm
2015-03-17
Bra och intressant. detta visste man inte om de stora maffiarättegångarna på 90-talet.....
Astrojacob
2015-03-05
Sjukt kul o skruvad. Nöjd hyfsad Trea.
petson81
2015-01-07
Nja hade väntat mig mer
Jocke_eriksson
2014-09-03
Michael Pitt är alltid en sevärd skådespelare. Han passar utmärkt i den här typen av filmer = halvpsykopat.
Nena2000
2014-08-31
Spännande story som kunde varit bättre men helt klart sevärd. Andy Garcia lyser som vanligt. Älskar filmer med verklighetsbakgrund
Punkliv
2014-07-20
Rekommenderad tvåa. Blev en svag trea till slut, sevärd.
chaosphere
2014-07-15
Intressant historia, även om den med fördel hade kunnat vara en halvtimme kortare.
Pava
2014-07-09
En rulle som hade potential, men tyvärr sköt den sig själv i foten!
2014-06-28
Underhållande film där man verkligen fick en känsla för dom inblandades livsöden och historia"