1.7

Rhinestone

En känd countrysångerska måste vinna ett vad - att hon kan göra vem som helst till countrystjärna, och den utvalde blir en taxichaufför.

Originaltitel Rhinestone
Regissör Bob Clark
Manus Sylvester Stallone, Phil Alden Robinson
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Dolly Parton, Richard Farnsworth, Ron Liebman, Tim Thomerson, Steve Peck, Penny Santon, Russell Buchanan, Ritch Brinkley, Jerry Potter, Jesse Welles, Phil Rubenstein

2017-07-02
Jag skrattade faktiskt ganska ordentligt åt en scen, Stallone i den hatten är bara så fånigt. Men annars bryr jag mig inte och utöver just den scenen drog jag inte mycket på smilbanden.
Raimo_1985
2015-01-24
Väääääldigt svår att betygsätta! Men det blir en staaaaark tvåa, ett starkt godkänt. Vissa delar i filmen är klara fyror p g a sin tokfaktor och "hur de kom de på de här"-faktor. Men ibland är det så pinsamt och clownaktigt och överspelat till sin yttersta gräns att jag måste gömma mig bakom soffkuddar. Sly kan verkligen spela över, och gör det nästan hela tiden. Dolly Parton är lugnare. Detta är första komedin jag ser med Sly, det blir så här när man sett mycket med en "se allt med"-skådis eller regissör och tillslut är nere i dyn och gräver, haha. Men, kul kombination av Dolly och Sly.... Skitkul att ha sett filmen tillslut.
eltobbo
2013-08-06
Jag klarade bara 36 minuter. Riktig stinkbomb.
LuxLisbon2
2011-12-12
Hello lyckopiller! Dolly Parton forever!
EllaSpeed
2011-07-01
"Drinkenstein" är ju liksom en låt man alltid nynnar på.
precineadd
2010-01-14
herregud
mikaelsvensson
2010-01-05
Att göra en film där Dolly Parton och Sylvester Stallone spelar huvudrollerna kräver mod, eller så hade producenterna rökt något olämpligt. I vilket fall som helst så är manuset värdelöst men det gör inte så mycket eftersom Stallone är helt rätt person för rollen som kaxig taxichaffis som tvingas umgås med genuina lantisar.
ArticAngel
2008-09-11
Bruce springsteen släng dig i väggen, sylvester äger :P
WillyV
2008-01-14