2.5

Revolvermannen och främlingen

En kines åker till västern för att hitta den skatt som farbrodern aldrig hann lägga vantarna på. Det visar sig att skattkartan finns tatuerad på fyra olika kvinnors bakdelar. Skattjakten kan börja...

Originaltitel El kárate, el Colt y el impostor
Alternativ titel The Stranger and the Gunfighter, Blood Money, Là dove non batte il sole
Regissör Antonio Margheriti
Manus Barth Jules Sussman
Genre Action, Western, Komedi, Äventyr, 70-tal
Skådespelare Lee Van Cleef, Erika Blanc, Lo Lieh, Karen Yeh, Femi Benussi, Patty Shepard, Julián Ugarte

Zebulonm
2021-01-21
Nja inte värst.
mahasarakam
2017-08-02
Lite fånig men klart underhållande gammal spaghetti-western. Lee van Cleef är i bra form.
Raimo_1985
2012-09-30
Mycket slapstick och mycket Lee Van Cleef. Man kan se en film bara för att han är med! :) Närmast att jämföra med Red Sun tror jag. De är minst lika bra.
2009-09-19
En b-spaghettiwestern med asiatiska martial arts-inslag. Lite av en bisarr filmupplevelse var det sannerligen och man kan ju inte klaga på brist på originalitet direkt. Lee Van Cleef är ju cool som få och är som vanligt sevärd här. Det måste ju också anses vara en bra idé att låta skurken vara en psykotisk preacher som slentriandroppar bibelklyschor. En skön rulle helt enkelt
AirikrStrife
2009-03-29
den lilla fule kines jäveln driver ju fan med van cleef som är så jävla mkt bättre
yangbo
2007-11-16
kul med lite variation med Lo Lieh iaf.
Krantzylvania
2007-08-14
Haha, Livan! fan vilket bra smeknamn
Sandokan
2007-07-01
Bra film i grunden som sabbas av i mitt fall dåligt bildfomat så handlingen hamnar utanför rutan och lite dåliga kameravinklar i kung fuslagsmålen me Lee van Cleef är som vanligt grym
JollyBob
2006-09-08
En film som helt klart hade några ljusa stunder och sköna skratt men som var alltför sunkig i sin helhet för att få mer än en 2a. Känns som en lågbudget-föregångare till Shanghai Noon ungefär.
PalRovhal
2006-03-20
Sunkigt så det förslår. Det är kan aldrig uppfattats som en bra idé. Men några glada skratt får man sig allt...