Revolver

Den gamle storspelaren Jake har precis kommit ut efter sju år i fängelse och har hämnd på dagordningen.

Originaltitel Revolver
Regissör Guy Ritchie
Manus Guy Ritchie, Luc Besson
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Jason Statham, Ray Liotta, André Benjamin, Vincent Pastore, Mark Strong, Terence Maynard, Andrew Howard, Tom Wu, Francesca Annis, Anjela Lauren Smith, Elana Binysh, Togo Igawa, Stephen Walters, Vincent Riotta, Serge Soric, Mem Ferda

2015-06-16
Riktigt bra, spännande och välgjord.
2014-12-20
Det börjar riktigt bra med just den coolhet som jag var efter. Här finns de sköna karaktärerna, coola scener, snyggt kameraarbete och häftigt foto. Dock i allt detta har Guy Ritchie skapat ett manus som minst sagt är allt annat än rakt på sak. Ibland är det väl flummig, filosofisk och psykologiskt. Snygga scener och Jason Statham räddar filmen. 3-
mstified
2014-11-28
Det är inte ofta jag väljer att stänga av innan filmen är slut. Efter ungefär en timme klarade jag faktiskt inte mer.
djonipony
2014-10-27
2,5.
jeremy_jones
2013-09-01
Så jävla korkad. Men det är lite charmigt att Ritchie krånglar till allting och gör slår knut på sig själv för att dölja det. (2/6)
Snah
2013-08-14
Det är våld och snabba växlingar. Typisk gäspaction.
Valarn
2013-08-13
Nu har jag sett alla filmer av Guy Richie. Det är en relativt trygg modell han bygger flera av sina filmer på/kring. Det blir aningen tröttsamt och, kanske inte smaklöst, men tråkigt. Jag är mätt på smaken. Trots det är filmen (eller modellen) härlig, snygg, underhållande. Just revolver är dock inget mästerverk, lite för snurrig och ojämn. 3/6.
AddeColciago
2013-06-15
Vilken jäkla cool film!
Bloodcolored
2013-05-10
Överdrivet komplicerat.
ted_the_one
2013-03-16
Påminner om alla de där filmerna som kom i efterdyningarna av Snatch och Lock Stock som ville vara coola och snygga. Denna är dock gjord av skaparen till de filmerna och det är totalt oförståligt hur det kunde bli såhär dåligt. Flumfilosofisk och släng in lite animerat i en scen utan anledning, ja, det blev inte så lyckat helt enkelt.