3.2

Revenge: A Love Story

Rättsväsendet fasar för en seriemördare som tar livet av polismän och utför dödliga kejsarsnitt på deras gravida fruar.

Originaltitel Fuk sau che chi sei
Regissör Wong Ching-po
Manus Wong Ching-po, Leung Lai-yin, Juno Mak
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Juno Mak, Aoi Sola, Chin Siu-hou, Tony Liu, Wong Shu-tong, Tony Ho, Candy Cheung

KyLLo
2018-12-27
Brutal och tragisk hämndfilm med en del överraskningar. Jag har visserligen inget emot råa hämndfilmer. I Saw the Devil är en av mina favoritfilmer, men den här är provokativ och för överdriven på sina ställen för att nå toppbetyg. Däremot är kameraarbetet utmärkt. Skådisarna är bra. Jag gillar hur personligheterna och kulturen framställs. Även lite svart humor som piggar upp i allt det tragiska.
BrutusBeefcake
2018-03-23
Väldigt bra, inte helt i klass med koreanska likheter så som Bedevilled och I Saw the Devil men fan inte långt borta ändå. En liten sak i slutet var kanske lite "löjligt" men låt gå, förstår poängen med det. (11-/15)
2015-01-01
Som en hongkongsk fortsättning på Hämnd-trilogin. Skitsnyggt och massor med starka scener, men helheten imponerar inte fullt så mycket. (9-/15)
Horrorlover
2014-09-08
Om man gillar koreanska thrillers så som I saw the devil etc så kommer man även gilla denna. Skrev förövrigt till filmtipset om spoilern i beskrivningen (som pajade twisten och filmen rätt mycket för mig) så nu lär ingen mer drabbas av den iaf.
Ondskapt
2012-12-30
Misär och svärta så att man tappar tron på mänskligheten, hade blivit en fyra om inte slutet känts så ofärdigt.
Dobegirl
2012-11-01
Hade för höga förväntningar men det är en ok film....
100tonvalspäck
2012-02-05
Ja det var tur att jag inte läste beskrivningen här ovan för det den beskriver var för mig den stora vändningen i filmen då den faktiskt började bli bra och inte bara blodigt våld. Har inte en chans mot t.ex. I saw the devil och Oldboy men en helt okej hämndfilm är det.
Thinduke
2012-01-21
Trist med en fet spoiler i filmbeskrivningen...

2012-01-09
Asiatisk film är fenomenala på att leverera hämndhistorier av högsta klass. Den här filmen var oerhört bra. Främst är det Sydkorea som brukar göra de bästa filmerna i Asien men Hong Kong ger ut en del bra också och detta är ett mästerverk! Tack Njutafilms för att ni ger ut en sådan här bra pärla som alla större filmbolag uppenbarligen missat helt.
CHNE
2012-01-08
Samma som i I saw the devil, Dom visade lite för mycket. Men annars, Woow, så enkelt uppbyggt och så underbart filmat.