Resurrecting the Champ

Vi får följa en ung reporter som misstänker att en hemlös man i trakterna kan vara en före detta boxningsmästare. Reportern blir vän med den hemlöse mannen och försöker övertyga honom att återvända till rampljuset.

Originaltitel Resurrecting the Champ
Regissör Rod Lurie
Manus Michael Bortman, Allison Burnett
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Josh Hartnett, Teri Hatcher, Peter Coyote, Alan Alda, David Paymer, Kathryn Morris, Harry Lennix, Rachel Nichols, Ryan McDonald, Stephen Strachan, Dakota Goyo

dafreakish
2013-04-10
Det här är en film som tyvärr lider lite av storhetsvansinne. Den vill vara en Oscarsvinnare med djupt tema och starka insatser. Men manuset vill för mycket och framför allt Hartnett är hästlängder för tunn för en roll som denna även om Sam Jackson inte heller riktigt får till det. Filmen står mest och stampar på samma punkt som den startade, man bryr sig helt enkelt inte.
raggardjavul
2013-01-29
En riktigt bra boxnings film som ger ett bra djup om en riktigt komplicerad man.
BrutusBeefcake
2012-12-12
Jäkligt bra, Jackson imponerar
PeterTheW
2010-06-18
Riktigt bra. En Hurricane light. Stark trea,
Zebulonm
2009-11-23
riktigt bra o jackson e kanon
Gialloblu
2009-10-18
Är jävligt svag för filmer om boxare (nej, inte rocky) och tycker att det är den sport som gör sig bäst på film. Bort med den störande ungen och betyget hade blivit bättre..
ziferN
2009-07-05
Väldigt bra drama och Samuel L. Jackson spelar ju jättebra!
knudwig
2009-07-02
Bra och finstämd film med ett hyggligt undehållningsvärde. Stark 3a
Endymion
2009-04-19
Josh Hartnett överglänser Samuel L. Jackson här konstigt nog. Tycker det var en helt OK film. Man har intresset uppe hela tiden. Det som störde mig mest var att den var väldigt förutsägbar. Det var nästan övertydligt rent manusmässigt ibland.
Gbgkille
2009-03-20
Gillade den här filmen. Samuel L kan verkligen leva sig in i sina roller. Som här när han uppenbarligen har käkat krita i flera dar för att få en annan röstkaraktär. Jag håller INTE med att filmen är "skiljer sig från alla andra Hollywood produktioner. " som tidigare skribent skrev, men filmen är tilltalande och har de flesta knep för att trollbinda åskådaren i 111 min.