2.6

Resistance

Historien om en grupp judiska pojkscouter som under Andra världskriget jobbade med den franska motståndsrörelsen för att rädda livet på tiotusen föräldralösa.

Originaltitel Resistance
Regissör Jonathan Jakubowicz
Manus Jonathan Jakubowicz
Genre Drama, Krig, Biografi
Skådespelare Jesse Eisenberg, Ed Harris, Edgar Ramírez, Clémence Poésy, Matthias Schweighöfer, Bella Ramsey, Géza Röhrig, Karl Markovics, Félix Moati, Alicia von Rittberg, Vica Kerekes, Tobias Gareth Elman, Kue Lawrence, Christian Clarke, Aurélie Bancilhon, Karina Beuthe Orr, Arndt Schwering-Sohnrey, Ryan Hadaller, Philip Lenkowsky, Louise Morell

Gyllenbock
2021-07-21
Går att titta på men detta är en film som inte riktigt fängslade mig. Vet inte riktigt varför men så är det.
2021-05-05
Känns som ett försök att göra något i stil med Schindlers list och när det mer hamnar på nivån av en Hallmark direkt till TV-film så blir det lite cringey. Svårt att sätta fingret på exakt vad det är som inte funkar, jag tycker ändå Eisenberg funkar okej. Men filmen lyckas liksom aldrig träffa rätt. Blir ändå en rätt stabil tvåa men väldigt slät.
PeterTheW
2020-04-02
Tycker den var bitvis stark om än svulstig. Gillar Eisenberg, men han känns inte hundra i den här rollen.
jonbo
2020-04-02
En sådan där vi-gör-en-stark-film-om-andra-världskriget-så-blir-det-bra-film. Eisenberg känns riktigt fel i sin roll, lite Robin Williams-komplex à la Jakob the Liar.