2.3

Bill Rago - liten man med stora tankar

Bill Drago får sparken från sitt jobb på en reklambyrå och tvingas ta jobb som lärare på en militärförläggning. Han får ta hand om de mest hopplösa rekryterna. Han driver sin undervisning med något udda metoder och med lite hjälp från Shakespeare hittar han den perfekta undervisningsmetoden.

Originaltitel Renaissance Man
Alternativ titel By the Book
Regissör Penny Marshall
Manus Jim Burnstein
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Danny DeVito, James Remar, Gregory Hines, Mark Wahlberg, Lillo Brancato, Ed Begley Jr, Stacey Dash, Kadeem Hardison, Richard T Jones, Khalil Kain, Peter Simmons, Gregory Sporleder, Cliff Robertson, Ann Cusack, Jenifer Lewis, Alanna Ubach, Matt Keeslar

dudson
2022-08-07
Träigt värre. Mest massa kaxigt tugg från dräggiga punks. Stackars Devito får verkligen kämpa för att rädda denna triviala film.
2014-12-07
En småtrevlig film som jag utan problem kollar igenom. Visst är den förutsägbar men den är förutsägbar på ett sätt som helt enkelt är trevligt. Kul är att se Mark Wahlberg i en av hans tidiga skådespelande roller och det är just skådespelarnas rollprestationer som är mest intressant. En kanske lite väl snäll och lång film för sitt eget bästa.
ClintanTheKing
2014-02-03
Hyfsat underhållande.
Scooterpie
2008-01-19
drank a glass of funky wine, now she's satans valentine!
O´Reilly
2007-10-25
Tråkig, förutsägbar och ointressant, kort och gott.
Maxter
2007-05-23
kreativ och inspirerande film. bl.a Mark Wahlbergs debutfilm.
Dreamink
2007-05-22
Härlig film
draugwin
2006-11-15
Wonderful!
magnipor
2006-03-15
en av de första filmerna med Mark Wahlberg.
chris_lambert_
2005-07-03
usch den här e ju hemsk .. danny DeVito var ju kul på 80-talet men här e de på tomgång och inte alls bra .,,