1.4

Reine & Mimmi i fjällen!

Mimmi har fått nog av vardagslivet och ställer ett ultimatum: antingen åker de på semester tillsammans, eller så åker hon ensam - utan att komma tillbaka. Reine ordnar snabbt en billig fjällsemester som skall råda bot på Mimmis ilska, men istället råkar de ut för släktingar, grannar och andra människor de (tyvärr) känner. Ännu värre blir det när några bankrånare kommer in i bilden.

Originaltitel Reine & Mimmi i fjällen!
Alternativ titel Reine och Mimmi i fjällen
Regissör Magnus Skogsberg
Manus Hans Rosenfeldt
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Ing-Marie Carlsson, Per Graffman, Tomas Norström, Göran Forsmark, Bertram Heribertson, Sanna Bråding, Mi Ridell, Sanna Ekman, Witold Daniec, Mercedesz Dinnyes, Carl Magnus Dellow

Zingostar
2024-02-15
En komedi med hjärta som funkar. Som förstår sin publik och vad man vill se. Den är rolig och underhållande. Men man måste ha sett serien Tre Kronor för att hänga med tänker jag.
Dream
2022-12-29
Som en ny version av "Sällskapsresan snowroller" och det är en film som fått oväntat hård kritik antagligen av dem som hatade "Tre kronor", sen finns det säkert även dem som tycker om denna, men skäms för att säga det högt då man riskerar att bli hånad, men i all fall har man glömt bort Tre kronor och ser detta som en ren 90-tals komedi så funkar den okej.
KyLLo
2019-07-21
Sanna Ekman var väl inte så intressant i såpan heller, men jag har för mig att det fanns ett par som var ännu tristare där. Det gällde även andra såpor. Kul ändå att de hade med många från såpan. Jag tvivlar på att man, när det begav sig, hade accepterat exempelvis en annan Reine. Hans Rosenfeldt skrev även manus till 8 avsnitt av Tre kronor och regissören Magnus Skogsberg (Ica-Sebastian) regisserade 12 avsnitt av såpan, enligt IMDb.
sodomiten
2023-11-09
Reine är en riktigt rolig karaktär. Synd att det inte blev fler filmer.
Nalleman
2018-01-01
Får en film vara hur dålig som.helst? Tydligen!
Henkepedia
2017-12-31
Tre Kronor var populärt och de tänkte tjäna pengar på det med att göra en spinoff som film med de populäraste karaktärerna... Gick sådär....
2022-02-14
Hahaha. Orka inte ens skriva något, ty här blir bara ord överflödiga så usel som denna film är!!!
2016-10-21
En riktig kalkonfilm.
deadwood
2015-02-28
Generös 3a. Troligtvis för att jag gillade denna som barn.
2014-12-07
Det kändes som det var dags för mig att dela ut ett riktigt bottenbetyg och jag behövde inte leta länge i minnet för att komma upp med denna film. Detta är en av allt för många skamfläckar inom svensk film och jag gråter lite inombords över att Sveriges skattebetalare vid denna tid fick betala en del av denna film. Ni har min sympati!