Hooligans 2 - Stand Your Ground

Lagens långa arm har frihetsberövat medlemmar i West Hams och Millwalls firmor. GSE upptäcker rätt omgående att livet på kåken inte alls är så roligt som dom trott, för där inne regerar nämligen Millwall med sin överlägset stora antal medlemmar och kontaktnät. Rätt omgående så blir det våldsamma sammandrabbningar när både sidor slås om sin heder och firmans värdighet.

Originaltitel Green Street Hooligans 2
Alternativ titel Green Street Hooligans 2: Stand Your Ground
Regissör Jesse V Johnson
Manus T Jay O'Brien
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Marina Sirtis, Ross McCall, Vernon Wells, Timothy V Murphy, Graham McTavish, David Mattey, Matthias Hues, Anthony Vitale, Luke Massy, Treva Etienne, Suzanne May, Nicky Holender, Terence Jay, Peter O'Meara

LacombeLucien
2015-07-17
Fyfasiken.
Dagerman
2015-07-05
Det enda positiva med den här filmen är att Frodo inte längre ska föreställa en hårdhudad huligan...
foppa99
2013-11-23
Jämfört me 1an lite av ett skämt, men som fängelsefilm: ok+
Phyx
2013-07-09
Det är nog första gången jag gör såhär. Jag tänker inte se den här filmen av respekt för föregångaren. "You are a smart girl, write your own fucking story!"
Simon_19
2013-04-13
Filmen får tyvärr ett så pass lågt betyg för att den går endast ut på att folk skall slåss. Handlingen försvinner ganska ofta och det är alldeles för mycket slagsmål och sånt. Nej detta var ingen bra film, dock underhållande.
Taggen89
2013-03-14
Våld! Ok film att slötitta på när man har feber och inte orkar tänka. Inget djup, utan just det: Våld!
recencent96
2012-11-08
Extremt oviktig film.
Tepesco
2010-09-01
Oväntat bra, snygga slagsmål och spännande upplägg. Stabil trea!

2010-08-19
Tramsig upplägg och ett slut som endast amerikanska (ja, det stämmer!) produktioner kan ge tittarna. Annars helt klart en film som överträffade mina förväntningar. No-brain-movie som dock fungerar väl för stunden. 3-
gotler
2010-08-16
Trevlig film som jag inte hade höga förväntningar av... Inte i närheten av ettan men det förtjänar en 3a.