1.8

Dark Floors

Föräldrar till en autistiska dotter bestämmer sig för att hämta hem henne ifrån det sjukhus hon vårdas på. Men fruktansvärt nog så haverier hissen som de tagit. När dörrarna till hissen äntligen öppnas igen så värkar sjukhuset övergivet. Den lila grupp som var med i hissen när en havererade tar sig ut och stöter på illa sargade och lemlästade mänskliga kroppar. Snart så attackeras de även av monster som tycks komma ifrån en helvetisk ond plats. Räddningen att ta sig ur det helvete verkar ha något med den autistiska flickan att göra.

Originaltitel Dark Floors
Alternativ titel Dark Floors: The Lordi Motion Picture, Red Chalk
Regissör Pete Riski
Manus Pekka Lehtosaari
Genre 2000-tal, Skräck, Fantasy
Skådespelare Noah Huntley, William Hope, Skye Bennett, Philip Bretherton, Lordi, Ronald Pickup, Leon Herbert, Dominique McElligott

Skapad 2019-11-10 av Mat1az
Monsterrockarna i Lordi ger sig in i skräckfilmens värld för att skrämma en grupp människor som yrar runt på ett ödelagt sjukhus. Historien kretsar runt den autistiska flickan Sarah (Skye Ben...   Läs mer »

2020-11-06
Det börjar bra, men planar ut i samma ändlösa springande i otäcka korridorer som så många gånger tidigare. Det hade behövts lite mer än en välgjord scenografi och några roliga effekter.
2016-10-18
Den här var under förväntan. Jag var ett stort Lordi-fan när den här filmen kom och jag gillar fortfarande deras musik. Filmen är väl så där. Storyn och skådespelarnas insatser är det väl inget större fel på men filmen är inte ett dugg skrämmande och det är ett stort minus när det gäller skräck. Dock lyckas den bli lite spännande emellanåt. Svag 3:a.
Kalkonhönan
2015-05-17
Inget fan av Lordi inte men fullt duglig film att se på denna regniga söndagseftermiddag. Nu ska jag bara ta och se KISS Meets the Phantom of the Park också.
2014-10-22
Rolig idé också att ha med bandet Lordi i filmen också! Riktigt intressant!
2014-01-09
Får en fyra.
2013-12-20
En rätt bra skräckfilm. Det otäcka började ganska direkt innan de byggde upp historien. Finns väl både fördelar och nackdelar med det. Händer saker gör det iallafall nästan hela tiden.
Heeliiaa
2012-11-01
men nej. nej nej NEJ.
Greigh
2012-05-15
Vad var det här för skit? Lordi? Filmen är lika dålig som bandet!
Raggarn
2011-12-13
Jag slog i gång den här filmen på måfå, hade ingen aning om vad det var. När jag började känna silent hill feelingen så tänkte jag, YES!!!! Helt plötsligt dök Lordi upp och jag tänkte vafan gör han där, han bor ju i Finland! Sen blir filmen ännu konstigare och till slut fattar man ingenting. En korkad farsa, en lodis som fryser och sköna miljöer, kan det bli bättre? Ja det kan det faktiskt. Dock ändå en svag 3:a.
Robkiller
2011-06-28
Gah... en bunt med folk som kutar omkring på ett övergivet sjukhus och jagas av "Lordi". Dramatisk musik mest hela filmen, även när ingenting händer... väldigt seg, rätt dåliga skådespelare, miljöerna känns lågbudget, dialogen är kass. Hade nog hellre sett att de hade pratat finska i filmen, hade nog gett en bättre stämning. Slutligen, vafan gör man en Lordi film för när man inte spelar nå Lordi musik alls. Lordis musikvideos är oftast rätt bra och hade de gjort en 1.5 timmes musikvideo med det stuket hade det troligtvis blivit en fyra. Det här vara bara uselt.