2.1

Rebound

En framgångsrik baskettränare på collegenivå degraderas till ett annat lag efter att ha misslyckats med sitt tidigare lag.

Originaltitel Rebound
Alternativ titel Rebound
Regissör Steve Carr
Manus William Wolff, Ed Decter
Genre Komedi, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Martin Lawrence, Wendy Raquel Robinson, Breckin Meyer, Horatio Sanz, Oren Williams, Patrick Warburton, Megan Mullally, Steven C Parker, Steven Anthony Lawrence, Tara Correa-McMullen, Eddy Martin, Amy Bruckner, Alia Shawkat, Gus Hoffman, Logan McElroy

Skapad 2019-12-08 av Rollywood
Rebound är historien om baskettränaren Roy McCormick (Martin Lawrence) som efter att ha varit supercoach i collagelagen nu vill upp i de riktiga ligorna. Men för detta behöver han lite publicitet ...   Läs mer »

2014-11-15
Liksom många filmer riktade till yngre ungdomar så kommer denna film med en lång och trög inledning. Trots det och att den är väldigt förutsägbar så är den fylld men helt fantastiska birollsfigurer, några underbara ungar, speciellt de två tjejerna som kommenterar matcherna. Det som dock lyfter upp denna film till godkänt är filmens härliga charm. 2+
LTT86
2013-12-17
En annan film jag ville gilla, men tyvärr så är det samma story som man har sett en miljontals gånger. En proffs som vill komma nånstans men hamnat på en plats där han först inte gilla, men börja vänja sig och när han får platsen han alltid har vilja komma så säger han nej och stanna kvar. Herregud vad den story börja bli allvarlig tjatig! Och du Martin Lawrence, jag har sett dig i så många dåliga filmer och jag börja tröttna på det! Jag gillar inte att ge dom filmer du är med i så låg betyg! Jag gillar dig, du är en bra skådespelare, du kan vara rolig! Men du kan bättre!!
Eddydasilva
2011-10-06
Skön och underhållande komedi, stark 3a!
socorro
2010-04-06
Kännermig snäll idag så det får bli en tvåa. Men det var ingen vidare film, Martin Lawrence kan bättre än så här, verkar vara lika oengagerad som den roll han spelar i filmen. Nåväl, det lockade fram några skratt i alla fall.

2010-04-03
Stereotyper så det bara sjunger om det, förutsägbar och tråkig.
Rollywood
2009-08-30
Tara Correa-McMullen som spelar en av barnen blev mördad vid 16 års ålder. Detta blev hennes sista film. Läs mer här... http://www.imdb.com/name/nm1614801/bio
anemona74
2009-08-27
Rolig underhållning för hela familjen. Mina söner var oxå med och tittade och skrattade. Ett riktigt Disneyslut såklart, precis som det ska vara. Lättsam underhållning för stunden, precis vad man är ute efter ibland
Claren
2009-08-21
Så extremt förutsägbar och tråkig :(
Huxor
2009-08-14
besviken på Martin Lawrence han brukar vara bättre enligt mig...

2009-05-15
Tyckte den var jätte rolig. Skrattade flera gånger, och det brukar jag inte göra i vanliga fall.