3.2

Reaching for the Moon

Den frustrerade poeten Elizabeth Bishop reser till Brasilien och möter den charmige arkitekten Lota de Macedo Soares. Inledande fientligheter banar dock väg för en komplicerad men ändå långvarig kärleksaffär som dramatiskt förändrar Bishops relation till världen runt omkring henne.

Originaltitel Flores Raras
Regissör Bruno Barreto
Manus Matthew Chapman, Carolina Kotscho
Genre Drama, Romantik, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Glória Pires, Miranda Otto, Tracy Middendorf, Treat Williams, Lola Kirke, Marcello Airoldi, Tânia Costa, Marianna Mac Niven, Marcio Ehrlich, Anna Bella

Muhammed
2021-05-16
Vacker film med lesbisk kärlek, den till synes svagare parten växer så stark i relationen med helt oväntade konsekvenser och slut. Bishop var ett nytt namn för mej. Ett frågetecken för hur verkligheten var, Bishop framställs tycket jag som en falsk människa. Men var hon verkligen det?
KyLLo
2021-01-25
Fina miljöer och stämning, men väldigt enkelspårig och praktiskt taget bara romantik och relationsproblem. Som två timmar med intrigerna till en mjukporrfilm, men utan porr.
mammene
2021-01-22
Det här innehöll så mycket, kärlek, svartsjuka, poesi, medberoende och politik, och så visuellt vackert. Bishop var en ny bekantskap för mig som jag blev mycket intresserad av, filmer som väcker nyfikenhet tycker jag om och när det görs så här bra så är det ett stort plus.
idaho1981
2019-12-30
Spännande och välspelat. Sen blir det lite väl mycket fokus på hennes drickande tyvärr, men Miranda Otto gör ett grymt jobb.
goeran
2015-08-31
Bruno Barretos Flores Raras från 2013 är en rätt medioker såpa som det inte är värt att avsätta två timmar på.
cameo
2014-10-09
Vilken kärlekshistoria!
Zipper
2014-10-08
En ovanligt nyanserad skildring av kärlekens toppar och dalar. Kemin mellan Otto och Pires är sprakande, den går nästan att ta på. Mycket bra!