3.1

Razor 2: The Snare

Hanzo 'The Razor' Itami som är lika känd för sina färdigheter med sitt svärd som för sina tortyrmetoder, blir indragen i en härva som når högt upp i den japanska hierkin, när han hittar liket efter en ung kvinna som dött under en illegal abort.

Originaltitel Goyôkiba: Kamisori Hanzô jigoku zeme
Regissör Yasuzô Masumura
Manus Yasuzô Masumura
Genre 70-tal, Action, Drama
Skådespelare Shin Kishida, Shintarô Katsu, Kô Nishimura, Toshio Kurosawa, Kei Satô, Keiko Aikawa, Kazuko Ineno, Keizo Kanie, Hôsei Komatsu, Daigo Kusano

Skapad 2019-10-29 av niebaotan
The Snare inleds med att den alltid så politiskt inkorrekta Hanzo är på jakt efter två brottslingar. Under jakten lyckas Hanzo förarga högt uppsatta ämbetsmän och även få ett nytt fall på h...   Läs mer »

amam
2020-08-17
Trist. Hoppades de skulle reda upp det i den andra filmen men den har samma svagheter som den första och gör inget nytt. Hanzo våldtar kvinnor tills de gillar det. Vem fan tänkte upp det och tyckte det var coolt.
SID6581
2015-06-10
sunk...
idd
2013-07-22
Hanzo våldtar kvinnor å slåss med svärd iklädd blöja å rosett! Väldigt lik första rullen å ungefär lika halvdan. Finns bättre i genren..
DalaHundare
2013-02-13
Hanzo the Razor - The Snare (som titeln borde vara på sökningen här) är helt klart förstklassig japansk filmatisering utav manga i sexploation och våld under feodaltiden. Jag har haft denna box med alla tre filmerna sen ett par år, men härom dagen bestämde jag mig för att se detta. Det trista dock var att det tog slut, hade inte klagat över ett par filmer till. En stark 4/5 får den andra filmen av mig i betyg och kan konstatera att det blir fler i samma genre under kommande filmkvällar. Dock förväntar jag mig inte något annat utav kaliber.
Engravadlax
2012-06-10
Mycket bättre än 1:an i alla avseenden, men jag är fortfarande inte imponerad.
maldoror
2012-04-13
Jo soundtracket i denna är synthigare och mörkare till skillnad från det mer funkiga 70-talsgrooviga soundet i första filmen. Personligen tycker jag det här är bättre, och om än den här filmen följer mycket i samma spår som sin föregångare tycker jag den i sin helhet är en bättre rulle.
GinNTonic
2011-12-18
Sämre soundtrack och inte samma funkiga känsla som i den första filmen, men storyn här var bättre och lättare att hänga med i. Roliga och ganska bra strider med mycket blodfontäner. Hanzo är fortfarande ett svin, och hans kvinnosyn är ju helt sjuk. Men vill man se pk-film så ser man nog inte film nummer två i denna serie.
schramm
2009-05-22
Jajamen! Här var det röj med stort R. Bättre på alla sätt än ettan. Handling finns, musiken är skönare och blodet sprutar i nästan var fjärde scen. Hanzo är lika hård och charmig som vanligt. Stort plus för scenerna som är stulna rakt av från ettan. Tänk om alla filmer var som denna vilken bättre värld vi skulle leva i!!!!!!
uCj
2007-10-11
Den här filmen verkar ju helt sjuk. Men folk gillar det tydligen, då blir man ju nyfiken.
MilkMonkey
2005-11-23
snäppet knasigare än Sword of Justice . . . jag fattar inte om det var tänkt att originalpubliken skulle tycka Hanzo var cool? . . . en obstinat knubbig gubbe utan självdistans.