2.8

Rätt upp i 90-talet

Året är 1962 och paret Webber befinner sig i skyddsrummet under huset, när ett flygplan störtar rakt in i huset. De tror dock att det är en atombomb och ställer in det automatiska dörrlåset på 35 år. De får en son som uppfostras utan kontakt med omvärlden. 1997 öppnas dörren och sonen Adam kommer äntligen ut i världen och får träffa andra människor. Han träffar Eve, som lär honom ett och annat om livet ovan jord.

Originaltitel Blast from the Past
Regissör Hugh Wilson
Manus Bill Kelly, Hugh Wilson
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Brendan Fraser, Alicia Silverstone, Christopher Walken, Sissy Spacek, Dave Foley, Joey Slotnick, Nathan Fillion, Dale Raoul, Deborah Kellner, Mary Ann Hermansen, Carmen More, Jenifer Lewis, Brian Blondell, Douglas Smith

Skapad 2019-12-20 av JoeZ
Tänk att missa 35 år mänsklig civilisation. Ibland undrar man om en person ens skulle kunna ta emot allt som har hänt. Sen kan man tänka att 35 år inte är så mycket, hur mycket kan ha hänt? ...   Läs mer »

karlmats
2018-05-07
Att jag hade missat den här förvånar mig lite. Efter att Brigsby Bear kommit in och visat vart skåpet ska stå kom den dock i mitt blickfång och det var väl tur det. Brendan Fraser har ju bara en roll han kan spela men det gör han också bra. Christopher Walken är alltid underhållande och det blir faktiskt oväntat roligt när familjen knas ska ut i en värld de tror är postapokalyptisk. Det jag stör mig på är dock hanteringen av baseball-korten, de ligger löst och skvalpar runt i en plåtburk och om det fanns något värde i dem från början lär de vara så kantstötta efter Frasers hantering av dem att de lika gärna kan användas till dasspapper, ändå blir självutnämnda basebollkortsexperten Alicia Silverstone helt till sig över hans samling, det kändes helt enkelt inte speciellt realistisk. Men trots denna lilla fadäs tycker jag filmen förtjänar en stabil 3a, det är helt enkelt en underhållande rulle som vet precis vad den är. En ung Nathan Fillion piggar också upp i sin lilla roll som douchebag, han påminner lite om Captain Hammer redan här.
Qhunden
2016-12-30
Kul idé men helt poänglös. Flams med Brendan Fraser ligger inte högt på min lista.
2016-11-21
En av 90-talets bästa komedier!
Pillynilly
2016-08-20
Mysfaktor!
deswhip
2016-07-24
Rolig feelgoodfilm. Jag tycker den var bra.
Howler19
2015-07-28
En film som får ytterligare en dimension nu nästan 20 år senare när man har distans till både 1962 och 1997. Jag har aldrig varit något fan av Brendan Fraser men i den här filmen är han faktiskt riktigt rolig. Rakt igenom en riktigt rolig och bra film.
Guldbuddah
2015-04-03
Njaa... smart idé som faller platt.
Ghostface
2015-03-22
Enkel och charmig på 90-talsvis.
2014-11-15
Detta är en komedi i mängden. Den utmärker sig inte på något speciellt sätt och höjer sig inte över snittet. Dessutom anser jag Alicia Silverstone vara en av de absolut minst intressanta skådisarna som får spela in filmer. Det roligaste på hela filmen är den tokige gubben som börjar dyrka Brendan när han stiger upp ur underjordiska skyddsrummet. 2+
spielmitmir
2014-10-04
Hahaha! Love it! Alla karaktärer är underbara. :) Ingen högkvalitetsproduktion, men högt underhållningsvärde och många fyndiga scener.