2.9

Ratataa eller The Staffan Stolle Story

Tiden är sekelskiftet 1900. Baron Staffan Lefverhielm är en av de mest kända och geniala populärkompositörer, som aldrig funnits till.

Originaltitel Ratataa eller The Staffan Stolle Story
Regissör Hasse Ekman
Manus Hasse Ekman
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Povel Ramel, Martin Ljung, Gunwer Bergkvist, Yvonne Lombard, Hasse Ekman, Sigge Fürst, Georg Funkquist, Siv Ericks, Stig Järrel, Oscar Rundqvist, Georg Rydeberg, Lissi Alandh, Yngve Gamlin, Sif Ruud, Julia Cæsar, Gösta Prüzelius, Erik 'Bullen' Berglund

Strongbow
2018-11-28
Fruktansvärd inledning. Men svårt att ge någonting annat än godkänt betyg för de många fina klassiska musikdelarna. Njuter också av Lombards insats. Mycket svag trea.
Nalleman
2018-10-28
Fruktansvärt dålig!
Albion
2016-05-02
Första 35 minuterna är i det närmaste outhärdliga. Det blir något bättre därefter men ack sånt dravel. Betyget får bli en svag 2;a, dvs 2-
yrkeschaufföre
2016-04-17
För mig är det ingen film utan flera musikvideos sammanknutna av tråkig film. En stark etta för musiken.
erosagape
2014-12-31
Kanske har filmen och jag åldrats på liknande sätt, jämngamla som vi är, och i så fall tindrar vi ibland och går på tomme ibland. Att få sehöra sångpärlor från barndom och uppväxt var i alla fall en Fröjd.
NtoNW
2013-07-14
Gillar parodierna av olika filmer och filmstilar, fr a med Sommarnattens leende. Bra musik också, om man som jag gillar Povel Ramel så är filmen klockren. Kankse lite för långa transportsträckor och visst kunde man ta i lite mer med manuset.
2013-07-07
Trevlig, charmig och småkul. Gunwer Bergkvist är bedårande. (7/15)
#54
2010-10-01
Pinsamma fjanterier av Povel Ramel.
Count_Duckula
2009-03-01
Ett trevligt stycke film.
TobiasRydén
2008-01-12
Rolig film fylld med jättebra musik av Povel Ramel. Filmparodierna är dock inaktuella idag, men kan man sin filmhistoria så är det inga problem att hänga med i svängarna.