Rasmus, Pontus och Toker

Tioårige Rasmus, hans vän Pontus och hans hund Toker får reda på en silverstöld i småstaden där de bor. Under spännande äventyr lyckas de tre reda ut stölden.

Originaltitel Rasmus, Pontus och Toker
Regissör Stig Olin
Manus Astrid Lindgren
Genre Familjefilm, Kriminalare, 50-tal
Skådespelare Elof Ahrle, Sven Almgren, Eskil Dalenius, Stig Järrel, Hjördis Petterson, Siv Ericks, Pia Skoglund, Stig Olin, Björn Berglund, Åke Engfeldt

2024-01-12
Nja, lite som "Lillebror på tjuvjakt" Okej, en svag 2:a...
2014-12-07
Jag har växt upp med VHS-spelaren och hemma hos mig fanns det svart-vita filmer i massor som mina föräldrar på något sätt fått tag i. Detta var en av dem och jag fullständigt älskade den och varför skulle jag inte då Astrid Lindgren både skrivit boken och här filmmanuset. Här finns toppkådisar som Stig Järrel, Siv Ericks och Elof Ahrle. 3+
Jansmyr
2014-03-13
Lilla Åsa-Nisse! Tjo och tjim!
yavie
2012-05-01
"Du har inte bara förstört mitt liv, du har förstört den här kvällen också!" Älskade den när jag va liten, och många sköna citat har följt med sen dess.
SalotSar
2010-04-02
Vad gör man inte när man inte kan sova? Notera det klämkäcka språkbruket "du, din dromedar!" eller "nu lugnar du ner dig ett hekto!" men även de klart markerade formerna hos damerna.
mrkiffer
2009-09-10
Kan man hitta den här någonstans på dvd
LasseKongo74
2009-07-02
Mer Åsa-Nisse än Astrid Lindgren tycker jag.
Roosie
2009-04-13
Var ett tag sedan jag såg den, men kommer ihåg att jag tyckte den var ganska så bra.
yavie
2008-07-06
Rolig film med många legendariska repliker. "Inte nog med att du har förstört mitt liv, du har förstört den här kvällen också!"
2008-05-25
Lite mer än en månad sen sist! Men jag missade början då och när jag väl börjat titta är det svårt å sluta.